Bukefalos 28 år!

Det som har hänt....

Sv: Det som har hänt....

Det som hänt är så fruktandsvärt så det finns inga ord för det..Och ni ska ha all :bow: för att ni vill och orkar fortsätta kämpa er frammåt. Det som ni går igenom nu önskar jag inte ens min värsta fiende.

Filmen var väldigt fin,och ceremonin verkar ha varit helt underbar!

Jag önskar er all lycka till i framtiden!

R.I.P Jonathan..
 
Sv: Det som har hänt....

Antar att jag själv behövde se de för att förstå de?

Skönt att höra att de känns bättre.

Ridturen igår gick jättebra. Tack för lånet av medis =) :love:

Puss på dig gumman
 
Sv: Det som har hänt....

Så otroligt vackert och så ofattbart sorgligt att se filmen och korten från eran minnestund för eran Jonathan.

Tack för att vi får dela den med er.

:cry::love:
 
Sv: Det som har hänt....

Tänkt lite, eller ja, det är ju en definitionsfråga...

Att få ha en plats att gå till, att kunna gå dit att sörja...är ändå en gåva.

När man mist sitt barn tidigare får man ju inte den kontakten, (Pust, inte lätt att formulera sig) men jag tror att alla som mist sina barn lite senare i grav. eller så sent som ni har en fördel i sorgearbetet, till skillnad ifrån att man vet att fostret bara är bortkastat.

Förlåt om jag gjorde en parentes, men det kom över mig. Kanske jag skulle startat en annan tråd.

Spirit, som du strålade när vi träffades, din inre styrka är enorm. Man kan undra var kraften kommer ifrån ibland, hur man orkar, men den finns där, hur liten man än känner sig.

Stora kramar.
 
Sv: Det som har hänt....

Bildspelet är väldigt fint.Tack för att vi får vara med & dela Jonathans sista resa.Tänker på er.
 
Sv: Det som har hänt....

Jag har läst denna tråden i omgångar idag..

Vill bara visa min respekt och tala om att Ni har funnits i mina tankar hela dagen idag.

Vilken styrka av dig att dela med dig så öppenhjärtligt av era tankar och känslor.

Jag kan inte föreställa mig hur det känns men har sett sorgen på nära håll då min syster förlorade båda sina tvillingpojkar i vecka 36.

Varma tankar till er..

Fia
 
Sv: Det som har hänt....

Jag förstår vad du menar.
Som du säger så har man fördelen som andra inte har.
Men samtidigt, äriligt talat hellre ett tidigt missfall & sörja det, än att åka ut för det vi gjorde.
Det hann bli alldeles för verkligt & förväntningarna hade höjt massor & luftslott hade byggts upp.

Var hemskt att bara se allt smulas isönder på förlossningen, hade jag kunnat strypa mig med droppslangen så hade jag nog gjort det, om jag inte varit en fighter sedan tidigare.

JAg är för envis för att lägga mig ned & tycka synd om mig själv.
Det ÄR synd om mig & det vet jag, men för den saken så kan inte jorden sluta snurra, jag är inte den första & kommer absolut inte bli den sista... :cry:

Life`s goes on, jag har sambo, jobb & 2 hästar samt andra djur... Kan inte skita i dem
 
Sv: Det som har hänt....

Ja Gud ja, såklart. inte jämförbart. mest svammel från min sida.

Jag kan inte ens ana.

Många tankar.
 
Sv: Det som har hänt....

Du har en humla också, glöm inte det! :love:
 
Sv: Det som har hänt....

Idag blir Jonathan 6 månader.

Idag hade han antagligen krupit lika snabbt som en iller, förhoppningsvis börjat med smakisar, härjat friskt hängandes i hundarnas päls, dragit katterna i svansen & ätit av hundarnas torrfoder.

Husen är tomt, bara hundarnas tassande, katternas bus & tv:n som låter.
Gravljuset brinner i minneslunden, en bukett med blommor sitter i en vas.

Nallarna från begravningen är kvar i minneslunden.

Sorgen är fortfarande för tung att bära, nästa vecka börjar jag jobba 100%, orkar inte med mer strul med pengar, Fsk är underbara, men läkarna glömmer sjukskriva & skicka nödvändiga papper vilket gör att vi ständigt hamnar på röven rent ut sagt ekonomiskt.

Livet går vidare, sorgen finns kvar.

Varför fick jag inte lov att få vara mamma åt min son??
Varför fick jag inte lära känna honom som den individ han hade blivit?
Varför förvägrades vi den glädjen, lyckan att få älska vårt barn?

Nu ska jag sova, krypa in i sambon famn, jobb imorgon...
 
Sv: Det som har hänt....

6 månader.... det känns så färskt, som ett öppet sår! Jag tänker ofta på dig och din familj och hur orättvist det är att Jonathan inte fick stanna här. Tänder ett ljus för er ikväll.

Hoppas att ni någon gång finner styrka att prova igen. Kram
 
Sv: Det som har hänt....

Jag har också ofta er i tankarna, och känner så starkt för er som mist eran son. Jag tycker du är så stark som berättar för oss hur det är, och hur det känns, jag önskar att ni någon gång orkar prova igen, och får en alldeles underbar unge att älska.


Ljus brinner här med, för er och Jonathan.
 
Sv: Det som har hänt....

Har läst lite i tråden tidigare, men då jag hade en dotter som var ca 6 månader då din son föddes så orkar jag inte läsa hela tråden. Du har råkat ut för min värsta fasa och bara det att du tar dig igenom livet om så bara minut för minut gör dig stark och beundransvärd i mina ögon.

Jag önskar så att du får uppleva det jag fått uppleva, att se mina barn växa upp, även om ingen någonsin kan ta din förste sons plats. Och jag hoppas innerligt att jag aldrig, aldrig får anledning att säga att jag vet hur du känner... Jag kan bara föreställa mig och bara tanken gör att livet svartnar.

Finns egentligen inget jag kan säga eller skriva som har någon mening, vill bara ge dig en stor *kram*!

Jenny
 
Sv: Det som har hänt....

Usch vad jobbigt. Även om min situation är helt annorlunda förstår jag att allt kan kännas otroligt jobbigt och varför händer det just MIG?

Jag har inte orkat läsa hela tråden men jag tänker på er och hoppas att du kan börja må bättre så småningom men det är viktigt att sorgearbetet får ta sin tid.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 339
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 855
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 756
Senast: tott
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp