Bukefalos 28 år!

DHL leveransrapport

sthu

Trådstartare
Någon här som vet hur det funkar med DHL express?
Beställde julklapp till sambon för en vecka sen ungefär. 2 dagar leverans sa personen jag pratade med. Kanon, sa jag och beställde.
Fick orderbekräftelse, paketnummer och alltihop.

Jag kunde inte spåra paketet via DHLs hemsida de första dagarna, ringde företaget jag handlat från och frågade om de skickat som utlovat. Jajemän säger de, det hade de gjort.
I torsdags fungerade paketsökningen och jag fick upp en lång lista med omlastningar på DHLs hemsida.
Mitt stackars paket hade tydligen åkt från Tyskland (!) i måndags, varit runt på lite olika ställen i Tyskland, skickats över till Sverige och tydligen hamnat i Göteborg den 19 december.

Högst upp på sidan står "Överlämnad för vidarebefordran, inga fler leveransbesked att vänta. Ort Göteborg - Sverige"
Vad innebär det? Har paketet kommit fram? Fast vart? Ligger det i Göteborg, 15 mil härifrån, tills jag hämtar det?

Jag har inte hört nåt från DHL, vare sig på mail, telefon eller brev.
Mitt närmaste utlämningsställe har stängt imorgon, så jag kan inte kolla med dem om de fått mitt paket..

Jag är lite irriterad!
 
Sv: DHL leveransrapport

Himla konstigt.

Ibland får jag leveranser med DHL och det har gått snabbt men det har varit inom sverige.

Men jag skickar en del med DHL till Kina från jobbet och då är det framme för förtullning på 1-2 dagar så det är konstigt att det ska ta så lång tid inom sverige eller inom europa. DHL har ju dessutom egna flygplan och lastbilar :cautious:


Här om dagen skickade jag ett expresskuvert till New york från jobbet. Det var visserligen med UPS men jag är ändå facinerad!
Dom hämtade kuvertet kl 16 hos oss och det var framme i New York hos mottagaren dagen efter kl 10.00 (lokal tid) O_o
 
Sv: DHL leveransrapport

Ja det är helmysko.. Ska prova ringa imorgon och fråga vad de pysslar med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp