Dina favoritlåtar 2017

Wearing the inside out - Pink Floyd
High Hopes - 2011 remastered version - Pink Floyd
Autre temps - Alcest
Ich will - Rammstein
The Pirate´s Gospel - Alela Diane
Enter Sandman - Metallica
Dèliverance - Alcest
Brothers in arms - Dire Straits
GMF - John Grant
Midnight confessions - Starlight unlimited

:)
 
Mando Diao - Strövtåg i hembygden
Åh, jag älskar den låten men kan inte hitta den (eller något annat från Gustav Fröding-albumet för den delen) på Spotify längre! :cry: Finns den kvar på din? Tänker om det har något med upphovsrätten att göra (befinner mig inte i Sverige)...
 
Aningen spridda skurar...
  1. Space & Time - VNV Nation
  2. Right Where It Belongs - Nine Inch Nails
  3. Happiness - IAMX
  4. The End - In Flames
  5. Ziggy Stardust - David Bowie
  6. Varje gång du möter min blick - Kent
  7. Tear you apart - She wants revenge
  8. Heaven and the end - Brotherhood
  9. Kiss - London After Midnight
  10. The hell song - Sum 41
 
Åh, jag älskar den låten men kan inte hitta den (eller något annat från Gustav Fröding-albumet för den delen) på Spotify längre! :cry: Finns den kvar på din? Tänker om det har något med upphovsrätten att göra (befinner mig inte i Sverige)...

Använder inte Spotify, så har ingen aning...
 
Aningen spridda skurar...
  1. Space & Time - VNV Nation
  2. Right Where It Belongs - Nine Inch Nails
  3. Happiness - IAMX
  4. The End - In Flames
  5. Ziggy Stardust - David Bowie
  6. Varje gång du möter min blick - Kent
  7. Tear you apart - She wants revenge
  8. Heaven and the end - Brotherhood
  9. Kiss - London After Midnight
  10. The hell song - Sum 41

Älskar nummer sju!
 
Jag också! Upptäckte bandet genom American Horror Story: Hotel :D

Inte sett mycket på American Horror Story, men det är alltid fint att höra om när bra musik får utrymme. Det är mest den låten och deras cover på "Love My Way" som jag gillar och har lyssnat på, några andra tips?
 
Inte sett mycket på American Horror Story, men det är alltid fint att höra om när bra musik får utrymme. Det är mest den låten och deras cover på "Love My Way" som jag gillar och har lyssnat på, några andra tips?

Det är en riktigt bra tracklist till just säsong 5 så även om inte serien tilltalar så rekommenderar jag helt klart musiken till American Horror Story: Hotel. Extremt mycket vinkningar till 80-tal; Peter Murphy, Joy Division, Siouxie, Sisters, Depeche Mode och Bauhaus blandat med nyare förmågor som Chelsea Wolfe och She Wants Revenge.

Jag är väldigt förtjust i Red flags and long nights, Take the world (mer eller mindre en remake av How soon is now? - The Smiths), Monologue och Never. She will always be a broken girl och Broken promises for broken hearts är mysiga men väldigt angsty ;)
 
Det är en riktigt bra tracklist till just säsong 5 så även om inte serien tilltalar så rekommenderar jag helt klart musiken till American Horror Story: Hotel. Extremt mycket vinkningar till 80-tal; Peter Murphy, Joy Division, Siouxie, Sisters, Depeche Mode och Bauhaus blandat med nyare förmågor som Chelsea Wolfe och She Wants Revenge.

Jag är väldigt förtjust i Red flags and long nights, Take the world (mer eller mindre en remake av How soon is now? - The Smiths), Monologue och Never. She will always be a broken girl och Broken promises for broken hearts är mysiga men väldigt angsty ;)

Åh, typ det mesta jag lyssnar på till vardags då, om man bortser från Chelsea Wolfe som jag aldrig fattat grejen med ;) Och tack för tipsen!
 
1. Fleetwood Mac - Go your own way
2. Timo Räisänen - Creep
3. Veronica Maggio - Sergels torg
4. Oskar Linnros - Hur dom än
5. Sunstroke Project - Runaway :D
6. Veronica Maggio - Hela huset
7. Anna Ternheim - Shoreline
8. Lars Winnerbäck & Miss Li - Om du lämnade mig nu
9. Weeping Willows - Return to me
10. Annika Herlitz - Slå dig fri

Jag upptäckte till min fasa att David Hasselhoff - Looking for freedom finns med i min lista en bit ner :eek: Jag har spelat den en halv gång under 2017. Tydligen räckte det för att den skulle hamna på topplistan så jag antar att jag inte har lyssnat på särskilt mycket musik 2017 :meh:
 
Åh, typ det mesta jag lyssnar på till vardags då, om man bortser från Chelsea Wolfe som jag aldrig fattat grejen med ;) Och tack för tipsen!

Åh jag gillar henne men det är rätt speciell musik, en hel del metal-influenser.

Kom på att Brotherhood kanske kan vara något för dig också, ett svenskt band som inte är så känt men finns på Spotify och Bandcamp. Jag gillar ffa låtarna Damned och Shadows (Heaven and the end med om en ska tro på Spotifys topp 10 :D).
 
Åh jag gillar henne men det är rätt speciell musik, en hel del metal-influenser.

Kom på att Brotherhood kanske kan vara något för dig också, ett svenskt band som inte är så känt men finns på Spotify och Bandcamp. Jag gillar ffa låtarna Damned och Shadows (Heaven and the end med om en ska tro på Spotifys topp 10 :D).

Och svaret på varför jag inte gillar henne är förmodligen delvis för att jag inte gillar metal, haha :D Brotherhood (som jag antar är en go referens till Eldritchs sidoprojekt The Sisterhood?) satt riktigt fint, hade inte hört talas om dem alls innan!
 
Och svaret på varför jag inte gillar henne är förmodligen delvis för att jag inte gillar metal, haha :D Brotherhood (som jag antar är en go referens till Eldritchs sidoprojekt The Sisterhood?) satt riktigt fint, hade inte hört talas om dem alls innan!

Äsch, det går inte att gilla allt :D

Jag är ganska övertygad om att det är så också även om jag inte vet mycket alls om bandet. Tror att det var Spotify som rekommenderade Brotherhood för mig i höstas, jag blev jätteförvånad för det känns som att jag gått igenom alla liknande band minst sju gånger om utan att hitta något nytt och bra att lyssna på.
 
Åh, jag älskar den låten men kan inte hitta den (eller något annat från Gustav Fröding-albumet för den delen) på Spotify längre! :cry: Finns den kvar på din? Tänker om det har något med upphovsrätten att göra (befinner mig inte i Sverige)...

Jag lyssnade på den igår så visst finns den kvar!
 
Oj just ja, detta var ju rätt kul att se tillbaka på när det dök upp! Sen tappade jag bort det och visste inte hur man hittade det igen. Tack för instruktionerna @Tuvali :)
  1. Children of the Sun - Poets of the Fall
  2. Den sista sången - kent
  3. Psychosis - Poets of the Fall
  4. Tid att vara arg - Mimikry
  5. Welcome Home - Radical Face
  6. Balance Slays the Demon - "Old Gods of Asgard" (Poets of the Fall)
  7. Rhythm Inside - Calum Scott
  8. Off to Sleep - Cœur de pirate
  9. Can't Kill My Vibe - Mariette
  10. 3 AM - Poets of the Fall
Det var faktiskt mer varierat än jag trodde. Känns som att jag bara lyssnade på Poets hela året, som alla år. :D Old Gods of Asgard är ett påhittat band som porträtteras av Poets i spelserien Alan Wake.
 
  1. Bang Bang - Green Day
  2. Fourth of July - Fall Out Boy
  3. Sonne - Rammstein
  4. Heartbeat Song - Kelly Clarkson
  5. Irresistible - Fall Out Boy
  6. Total Eclipse of the Heart - Bonnie Tyler
  7. Ever Fallen In Love - Nouvelle Vague
  8. Don't Threaten Me With A Good Time - Panic! At The Disco
  9. Still Breathing - Green Day
  10. Sun Is Shining - Axwell Ingrosso
 
1. Kent- utan dina andetag
2. Emil Assergård - all in (måste aaaaaltid på vid fest :laugh:)
3. Freddy Kalas- Jovial
4. Drängarna - jösses lilla flicka
5. Basshunter- fest i hela huset
6. Imagine dragons - thunder
7. Drängarna - raggaren
8. Stiftelsen- en annan värld
9. ShotLine- sex is good
10. Green day- Boulevard of broken..

När jag ser min lista inser jag att 2017 kanske var en enda lång 30 års kris eller nått :D:o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp