Pica

Trådstartare
Sitter nån inne med fantastiska recept på dipp?

Brukar blanda gräddfil med vitlök och persilja men vill ha nåt annat nu.
Och kanske finns det mer godsaker att dippa än chips, morötter och selleri?
 
Inget recept på dipp, men jag gillar att dippa gurka om jag försöker vara nyttigare. Är ju typ bara vatten, men smakar tillräckligt för att vara gott med dipp. :p
 
Ostbågar att dippa i dill & gräslöksdipp är för jäkla gott! (Den hederliga påsen man blandar med gräddfil då) :p
 
Blommkål,gurka och paprika är gott att dippa.
Min mamma gjorde en god dressing på gräddfil senap(stark) och dill. Jag brukar blanda Alpnerings salladskrydda, vitlökspulver och grädfil. Går säker att använda annan salladskrydda också;)
 
Jag älskar att dippa blomkål! Som dipp tar jag gräddfil som bas och sen går jag loss på vad jag har hemma, främst i kryddskåpet. Ibland blir det bra ibland lite mindre bra.
 
Brukar blanda Creme Fraiche med Tacokrydda. Och dippa morötter, gurka, paprika, purjolök. Och ibland äpple eller vattenmelon också!

Annars är min favvo till chips gräddfil och den färdiga dippblandningen som heter Hot and Sweet.
 
Créme fraîche blandat med tomatpuré, örtsalt, peppar, paprikapulver, och en massa spiskummin brukar bli gott! :d
 
Jag dippar mest i fil ( gillar tortilla och holidaydipp om jag ska köpa). En halv påse pulver blir bra till en fildipp. Jag använder gräddfil då jag blandar i kryddkraft som dip. Blomkål och broccoli är goda att dippa förutom de du nämnde
 
Sitter nån inne med fantastiska recept på dipp?

Brukar blanda gräddfil med vitlök och persilja men vill ha nåt annat nu.
Och kanske finns det mer godsaker att dippa än chips, morötter och selleri?

Jag älskar att dippa grönsaker, äter hellre gurka och dipp än godis :)
Brukar aldrig göra egen dipp om jag ska dippa enbart grönsaker, de färdiga påsarna passar bättre än
vad jag kan blanda ihop själv eftersom de brukar ha en starkare/fylligare smak och grönsaker i sig
innehållen ju en del vatten och smakar inte så jättemycket.
Däremot till lagad mat så kan jag blanda egen dipp, då är ju maten redan kryddad och dippen är mer
som ett komplement. Till fisk brukar det bli gräddfil, rödlök, rom, citron, citronpeppar och salt. Till kött
blir det gräddfil med kryddor eller såser som smaksättning, tex timjan, vitlök, sweet chili, senap osv.
Jag äter inte tomater själv, men andra brukar uppskatta färska finhackade tomater med lite olivolja
och vitlök eller basilika.
Man kan ju dippa i princip alla färska grönsaker, tex gurka, paprika, sallad, blomkål osv, grillad zuchini
och aubergine, bröd eller rostade rotfrukter, tex potatis, rödbetor, kålrot osv.
Det är också gott att dipp färsk eller grillad (honungsmarinerad) frukt i någon lite sötare typ av yoghurt/kvarg.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
714
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 274
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp