Distans ryttare ställ upp för att öka inf och bredd.

D

dörr

Hej! Jag träffar många ryttare/hästintresserade som inte har en aning om vad distans är.Många har tyvärr också en helt fel neg bild om det.Nu utmanar jag er alla härliga goa distans ryttar att ta emot intresserade ryttare hem till er på ett studiebesök varför inte låta dem provrida er häst lite grann. Om alla distansryttare ex nu under låg sässong tar emot 2-3 ryttare på ett gratis studiebesök så skulle vi öka inf och intresset ordentligt för vår sport. Vilket alla får nytta utav.Vilka antar utmaningen? Skriv gärna inlägg och tala om var du finns så intresserade ryttare kan få tag i dej. Jag tar emot för studiebesök och information finns i Skåne utan för Sjöbo. Anklams Ryttarsällskap heter vår förening du når mej lättast via e post ylva111@msn.com 0416-142 62. Skriv gärna inlägg här också vad ni alla distansare tycker om iden och kom gärna med fler. Heji från Ylva.
 
Jättebra ide. :)
Vill nån komma hem till mig och rida en tur med mig så hör av er.
Ta med egen häst, eller låna en av mina.
Jag bor i Fjugesta utanför Örebro.
Pm.a eller ring 0585-108 71
Camilla Kvarnström
 
Jag tar gärna emot alla möjliga sorters hästintresserade på studiebesök. Men jag tvivlar på att det finns så värst många intresserade... Jag tror att jag rider och sköter mina hästar ungefär som vem som helst. Själva ridningen skiljer sig ju inte från vanlig "skogsmulle-ridning". I så fall skulle nog samtalen vi kunde föra under ridturen ge mer. Tror du det finns något intresse?
 
Ja man skulle ju kunna berätta mer om distansritt, tycker det är en bra ide och jag har själv berättat för ett x antal personer om sporten och faktiskt erbjudit en del att låna någon av mina hästar på någon clear round. Dessutom har jag fått ett islandsstall i närheten att få upp ögonen för detta så jag hoppas få med dem till rimboritten nästa år ;)

Är det nån som vill komma hit och träna med mig, med sin egen häst eller på en av mina så är det bara att maila neywaz@hotmail.com Jag bor mellan arlanda och gottröra.
 
Hej!
Alla som vill får jättegärna komma hem till mig och rida. Jag kan dock inte erbjuda någon häst, då min andra häst bara är två år!
Karin Almstedt
013-50344
0704-952729
 
VAR FINNS NI. VI SOM HAR NAPPAT PÅ DETTA HAR REDAN TILLSAMMANS FÅTT TAG I 16 ST NYA INTRESSERADE JAG HAR HAFT OCH BOKAT IN HITTILLS 9 ST!!!!!!KOM IGEN NU!!!! MÅNGA GOA HÄLSNINGAR IFRÅN YLVA :banana:
 
Hej , ska köra en pröva på ritt i Mars för nybörjare och för dom som ska igång inför våren på våran klubb.
Datumet är 20/3-04 , för att öka kundskapen för distans och att få med nya mäninskor. Jag ska lägga en slinga på 14 km och en på 36 km och den som vill kan rida båda.
Platsen för detta är Laxå ridklubb ågrena gård kontakta mig Anders Karlsson 0585-44091 el 070-6909964 om det låter intressant , har hjälp av Rolf Göhle och andra
ha det i snöyran mvh anders :banana:
 
Tack Ylva för att då fått mig att bli beroende av distans. Mina hästar är inte inridna än så jag använder Ylvas härliga hästar.
Uppmanar alla som bor i Skåne att åka till Ylva och prova på distans. Men skyll inte på mig när ni blir beroende :cool:
 
Ylva!
Kanon initiativ! Finns det någon i Tollarpstrakten som är sugen på en träningsrunda så hör av dig till mig. 044-323050. I förra numret av Svenska Arabhästmagasinet fick jag förtroendet av redaktören att skriva en artikel om distansridning. Jag hoppas den lockade fler att testa denna underbara gren. Även det numrets krönika var skriven av mig och handlade om de mer dråpliga sidorna av att börja med distansen... ;-) I nya numet som kommer nästa vecka (tror jag) nämner jag distansen i krönikan. Bidrar med vad jag kan för att öka intresset för distansen!
//Monika
 

Liknande trådar

D
Distans :idea: Anklams ryttarsällskap flyttar Greveritten till lördagen den 23 maj.i år. Vi som vill starta på 80 i år har då möjlighet att...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: connie
·
D
Hästmänniskan Anklams ryttar sällskap Skåne Sjöbo inbjuder dej till inf om vårens kurser start jan 04. Du har egen häst eller rider våra tävlings...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: dreamhorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp