Bukefalos 28 år!

Distans + ?

Diabetikern

Trådstartare
Ja ni som har distanshästar tränar ni någon annan gren med hästen eller är det enbart distans som gäller?

Tänkte på en tjej i mitt stall som exempel hon tävlar/tränar distans men även western och vanlig dressyr. (blir mer och mer westernridning)

Hon har även en medryttare som red både distans och western så nu undrar jag bara lite allmänt om ni även tränar/tävlar något annat än just Distans med era hästar. :)

Mvh Diabetikern
 
Sv: Distans + ?

Jag tränar hoppning för tränare 1 gång/veckan med min distanshäst (gått upp till 80 km), och åker på lite pay & jumps och lokala hopptävlingar när det finns tid och pengar. Det är mycket möjligt att det kommer bli lite mindre hoppning nu när säsongen drar igång, men det har varit jättekul att ha hoppningen regelbundet under vintern.

Jag rider dressyr för husbehov också, men inte för tränare, och inte så regelbundet som man kanske borde. Jag försäker dock blanda in lite "dressyrträning" på distansträningsturerna i stället. Rida sidvärtes längs grusvägen och träna ställning och böjning mellan träden...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Distans + ?

Tycker att det är bra att varva distansträningen med exv. hoppning och dressyr eller western. Precis som en långlöpare tränar styrketräning och smidighet är det ju även bra för hästen att göra det. Sedan är det ju inte helt fel med variation, både för häst och ryttare. Kan ju bli lite trist att alltid rida samma sak :cool:
 
Sv: Distans + ?

Jag gör det mesta med mina hästar, hoppar, dressyr, kör dem för vagn och åker på terrängträning när tillfälle bjuds. Super och gör att de blir mer positivt inställda till distansen.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: Miingla
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 844
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp