Bukefalos 28 år!

Döda tid i Stockholm C

Manji

Trådstartare
Vad kan man göra i Stockholm på en lördag?

Landar med flyg 08:00 på morgonen och får checka in tidigast 15:00 på hotellet. Tanken är såklart att ta arlanda express in till stan och slösa pengar på Hööks och Lush (och säkert många andra affärer) samt äta lunch, men sen då?:)

Vill inte behöva åka T-bana eller buss för att ta mig någonstans, jag är livrädd för att hamna fel :D Så aktiviteter/saker att se, trevliga fik där man kan sitta en stund osv måste finnas inom gångavstånd från centralstationen.
 
Sv: Döda tid i Stockholm C

Vad man kan göra, hmm, ta sig råd med Starbucks på centralen? Som jag alltid vill men aldrig gör :p
Vandra förbi kulturhuset vid sergels torg, där finns bibliotek, fik och ibland en gratis utställning eller två. Ligger ju vid Drottninggatan/Gallerian också = affääääärer!
 
Sv: Döda tid i Stockholm C

Du kan säkert slå ihjäl tid bara genom att gå runt i affärer ;)

Annars finns det tre biografer på gångavstånd från centralen (Sergel, Rigoletto, Saga) om du vill gå på bio.

Kulturhuset som Lightzone nämnde, det tar inte heller många minuter att promenera bort till Gamla Stan som kan vara fint att se :)
Finns även massor av lunchställen/caféer.
 

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp