Bukefalos 28 år!

Dom dära blodmaskarna......

Det inlägg du svarade på handlade ju om spolmasken, inte blodmasken. Ang blodmask och vilostadier har det ju också tagits upp.
 
Nej då, bara ett förtydligande. Eftersom det du svarade på handlade om träckprov för spolmasken. I övrigt var det ett bra förtydligande!
 
Vad sjutton, försvann mitt svar, skrev ju ett tidigare idag?

nej, jag har aldrig tagit enskilt prov på V, bara samlingsprov på honom och Nickis (som visade på ingen eller mycket sparsam förekomst av rubbet). Sen kom ju C och sen dess är han avmaskad rutinenligt utan träckprov (antagligen maskats en del i onödan, men iom att C var så angripen när hon kom så, och sen har det ju varit idel hästar här som jag inte vet hur de maskats innan de kom hit...tveksamt är jag rädd).

Så, jag tar ett för Kele nu, sen ett enskilt prov från båda i april då. och jag lär komma med en massa frågor, jag har ju bara fått "ingen förekomst eller myckets parsam förekomst" innan, inga EPG-grejor =)
 
Kan man skicka träckprov frán utlandet?
Bör det inte vara färskt?
Vet inte vart man kan skicka det här och jag tror att det är väldigt dyrt och ovanligt.... Folk här har inte kommit lika lángt med omvárdnad verkar det som....
 
När jag skickade in nu sist så tappade posten bort paketet, men det var ingen fara för proverna, så det borde ju vara lugnt att skicka från utlandet också.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
898
Senast: Habina
·
Hästvård Jag tog träckprov på mina två ponnys och fick veta att enbart den 28 år gamla hästen behövde avmaskas. Hon hade bandmask och liten...
Svar
8
· Visningar
5 426
Hästvård Nu börjar de bli krisigt i om bete i min vinterhage och skulle behöva släppa över hästarna i en av sommarhagarna inom några dagar...
Svar
7
· Visningar
2 327
Senast: wrangler
·
  • Låst
Hästvård Jag har tagit kolla masken prov på mina tre hästar, fick svar som visade att avmaskning var att rekomendera. jag har avmaskat dom alla...
Svar
18
· Visningar
5 035
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp