Bukefalos 28 år!

Dragkedja som åker ner - hjälp?

Lillelorden

Trådstartare
Blir tossig på dragkedjan på mina stövlar, den åker ner på båda stövlarna så fort jag gör någonting annat än sitter still i skritt. Har ni något bra tips på hur man får dem trögare, eller nåt? Eller är det till att byta dragkedjorna i så fall?
 
Sv: Dragkedja som åker ner - hjälp?

Är stövlarna inte för tajta då? I kombo med "hal" dragkedja?=)
 
Sv: Dragkedja som åker ner - hjälp?

På mina absoluta favoritchaps gör dragkedjan så! Jag har tagit en vanlig snodd som jag har när jag knoppar manen, trätt igenom dragkedjan så den sitter fast. Sedan har jag trätt den runt läderbiten som sitter runt toppen på dragkedjan och sedan knäppt knappen. Förstår du hur jag menar?
 
Sv: Dragkedja som åker ner - hjälp?

Hej!

Jag googlade detta för nåt år sen, då mina ridbyxor hade samma problem. Vad man gör är att ta en tång och trycker åt lite lagom om löparen (grejen man drar upp och ner) över ställena där dragkedjan åker in liksom (jag förklarar så dåligt att det är pinsamt) och sen brukar det funka :-). Det har iaf funkat för både mig och sambo.

Lycka till!

/Lavinia, som vägrar ge upp om sina favoritridbyxor!
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MiniLi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 438
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp