Dräktig eller inte?

SunnyQueen

Trådstartare
har ett sto som seminerades i somras men inte tog sig, men nu börjar jag fundera på om hon är dräktig/skendräktig :eek: hennes juver har fyllts lite lite och magen är stor trots att hon behöver öka upp hullet :confused:
Ska självklart kolla men i väntan på den bokade tiden så slänger jag upp två filmer här och hör vad ni tror, bebis eller hennes egna rörelser? :D
 
Bild på juver och helkroppsbild på stoet med skulle jag vilja se :)

Ta ut veterinär och känn efter är mitt tips! Men börjar hon fylla på juver ordentligt så hade jag helt klart vakat!
 
Bild på juver och helkroppsbild på stoet med skulle jag vilja se :)

Ta ut veterinär och känn efter är mitt tips! Men börjar hon fylla på juver ordentligt så hade jag helt klart vakat!

Har bara väldigt dåliga såna bilder men tar det jag har, kan försöka få bättre i morgon :)
Vet inte om det syns så bra, men hon har inte fyllt juvret, men det har liksom börjat fyllas på:confused:

Tid hos veterinär är bokad :) tänkte höra era tankar tills dess eftersom jag är så nyfiken så jag håller på att bli knäpp:o
 

Bifogade filer

  • FD367E9B-5DC3-4BA4-A411-8F1D671D0B3F.jpeg
    FD367E9B-5DC3-4BA4-A411-8F1D671D0B3F.jpeg
    261,7 KB · Visningar: 172
Har bara väldigt dåliga såna bilder men tar det jag har, kan försöka få bättre i morgon :)
Vet inte om det syns så bra, men hon har inte fyllt juvret, men det har liksom börjat fyllas på:confused:

Tid hos veterinär är bokad :) tänkte höra era tankar tills dess eftersom jag är så nyfiken så jag håller på att bli knäpp:o
 

Bifogade filer

  • 272E8C41-2771-42DA-8E46-735B1D07E070.jpeg
    272E8C41-2771-42DA-8E46-735B1D07E070.jpeg
    266,8 KB · Visningar: 170
Fylla juver redan nu tycker jag låter tidigt, fast det beror ju iofs på när hon seminerades.
 
Fylla juver redan nu tycker jag låter tidigt, fast det beror ju iofs på när hon seminerades.
Alla våra ston börjar lite smått flera månader innan!

Den ena står ofta med 50-60% fyllt juver 2-3 månader innan BF beroende på väder.
 
Hur långt gången skulle hon vara om hon tagit sig?

Jag har ett sto som är på dygn 250 och hon har inte börjat sätta juver.
 
Vet inte om den bilden blev så bra heller.. men det har inte hänt så mycket, men lite lite har hon ”fyllt” och det har hon aldrig gjort, utom sist hon var dräktig.
 

Bifogade filer

  • 4FC61DA4-593C-4B9C-8EE9-BB5845BFD3B8.jpeg
    4FC61DA4-593C-4B9C-8EE9-BB5845BFD3B8.jpeg
    523,6 KB · Visningar: 142
Fick inte med huvudet och inte en så bra bild kanske :o
 

Bifogade filer

  • FA695AD8-348F-405B-BAF9-776CD7E780BE.jpeg
    FA695AD8-348F-405B-BAF9-776CD7E780BE.jpeg
    231,4 KB · Visningar: 135
Inte förän på torsdag :nailbiting: idag är en sån dag då jag tror på att hon är skendräktig eller inte ens det :meh: men hoppas som en galning på att det ändå ligger en liten där inne :love:
Spännande! :nailbiting: Men på sista bilden ser hon ju inte jätte tjock ut men då är det ju ändå ett tag kvar om det nu skulle vara.
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 636
Senast: Sirap
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 191
Senast: Lyxzen
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Icfafn
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i Maj i år, väldigt mager o undernärd ( 4 år ) misstänkte till en början att hon kunde vara dräktig pga att hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp