drar ni bort de långa känselhåren innan start? (trav)

DRAR du bort dom?? Känselhåren på nosen eller? Är det inte bättre att klippa bort dom i så fall? Måste göra ont på hästen att få känselhåren bortryckta... :crazy:
 
varför inte låta dom sitta kvar, det är ju för hästens bästa.
 
Ursäkta, men varför ska man över huvud taget ta bort dom? :confused: :confused: :confused:
 
Glömde fråga VARFÖR du drar bort känselhåren före lopp??
 
förlåt! jag menade på ögonen...
jag drar bort dom för att dom inte ska komma in i ögonen när det går fort eller om man har murphy el. likn. :banana:
 
har då aldrig dragit dem inför någon form av start, varken för travarna eller ridhästen.
Argumentet är lite tunnt,eller?
 
jag drar ju inte bort alla men dom som är långa!
risken finns att dom vänder och petar in i ögat när man har murphy bländare på (sitter över ögat)
skulle inte du dra bort dom om du hade murphy?
 
Jag tycker inte du ska dra bort dom. Klipp av dom med en sax i stället om de är för långa, trevligare för hästen tror jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 274
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 535
Senast: Morces
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 364
Senast: zarmino
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp