Bukefalos 28 år!

Dressyrsadlar utan kilbossor

... Och med ngt svängda bommar också?

Dom jag provat som ej passat är:
Hubertus Flexline (för lång och FÖR svängd, glappade bak), Wintec PRO (tryckte bak), Pessoa Anky(den likaså), har en Albion HR hemma nu, som jag ska be min tränare kolla imorrn...
 
jaguar har rundbossor, kan tänka mig att ekonomivarianten Harry dabb's också har det.
 
Ska det vara en ny sadel?
Annars finns det äldre Piab-, Stübben- och Kieffersadlar med rundbossor. (Eller, egentligen de flesta märken iofs..)

Har sett att på nya Passiersadlar kan man välja om man vill ha dem rund- eller kilbossor, kan det stämma?
 
Stübben Siegfried, fast den är ju allround mot dressyr..
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: peperoni2
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
996
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttare i dressyrsadlar och dressyrryttare i hoppsadlar, tävlandes i lag mott varandra. Tävlingen Knock out mix handlar om att...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp