Bukefalos 28 år!

Dressyrstövlar, ge upp eller försöka?

hastskotare

Trådstartare
Gråtit lite blod över mina underbara stövlar som inte går på längre. Beställde de för ett par år sedan men har inte kunnat använda de pga skadade hästar, galna hästar, skadad jag och kyla osv osv och nu när det äntligen är dressyrstövel dags går de inte på :cry:

En välriktad spark på ena benet med tillhörande knöl samt lite viktuppgång gör att de bara kommer upp till hälften efter flera lästningar.

Min undran är om det kanske går att sy in en resårkil mellan stöveln och dragkedjan? De är måttade efter mina knepiga vader och eftersom de kostade multum att få alla ändringar så jag vill inte bara ge upp. Svårt att sälja de också då jag inte tror andra har stl 36 med korta, korta viiiiiida skaft. Vanskapt, japp!

Någon annan som gjort något liknande? Ska till skomakare i veckan och se vad han säger.
 
Senast ändrad av en moderator:
de går säker med resår men jag hade en kil som gick långt ner och skomakaren hjälpte mig med att forma själva kildelen så den va tjockare på mitten eftersom jag va bredast där så resår är ju säkert ännu lättare att lösa :)
 
de går säker med resår men jag hade en kil som gick långt ner och skomakaren hjälpte mig med att forma själva kildelen så den va tjockare på mitten eftersom jag va bredast där så resår är ju säkert ännu lättare att lösa :)
Ah nu fattar jag! Trodde du mena bara en kil i överkant. Ja det hade ju varit smidigt att kunna ha läder och få det formsytt. Behöver inte egentligen bredda längst upp utan bara mitten :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Lädervård
  • Stripbete

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp