Bukefalos 28 år!

DRF förtydligar besluten kring Helgstrand

När beskedet kom under torsdagens morgon gjorde det gällande att Helgstrand utesluts från sina landslagsuppdrag och samtliga samarbeten avbröts. Nu kommer ett förtydligande från Danska Ridsportförbundet, DRF.
- Det är svårt att sätta en tid – åtminstone i dagsläget. Det gäller tills vi är säkra på att hästarna tränas ordentligt, säger DRF:s tillförordnade ordförande, Jakob Ravnsbo.
 
Hoppas man tar chansen att granska elithästsporten i hela världen med fokus på hästvälfärden så att inte AH får bli någon slags syndabock för att han avslöjades. Speciellt på de ställen där det bedrivs som en affärsverksamhet där pengarna styr och hästarna bara är verktyg.
 
Hoppas man tar chansen att granska elithästsporten i hela världen med fokus på hästvälfärden så att inte AH får bli någon slags syndabock för att han avslöjades. Speciellt på de ställen där det bedrivs som en affärsverksamhet där pengarna styr och hästarna bara är verktyg.
Det är det här jag är orolig för. Det känns som en stor risk att allt ljud hamnar på AH och så kan alla andra lite fint glida förbi uppmärksamheten. Jag är 100% övertygad om att det här är långt ifrån en engångsföreteelse utan att den här typen av misshandel är resultatet av det systemfel vi ser inom dressyren och att det är mycket utbrett.
 
Hoppas man tar chansen att granska elithästsporten i hela världen med fokus på hästvälfärden så att inte AH får bli någon slags syndabock för att han avslöjades. Speciellt på de ställen där det bedrivs som en affärsverksamhet där pengarna styr och hästarna bara är verktyg.

Det är det här jag är orolig för. Det känns som en stor risk att allt ljud hamnar på AH och så kan alla andra lite fint glida förbi uppmärksamheten. Jag är 100% övertygad om att det här är långt ifrån en engångsföreteelse utan att den här typen av misshandel är resultatet av det systemfel vi ser inom dressyren och att det är mycket utbrett.

Med tanke på många kommentarer i sociala medier så verkar det vara EXTREMT personfokus på typ bara AH (och är garanterat massor rensat). Blev så deppig när jag kollade runt i kväll efter jag sett dokumentären.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det danska ridsportförbundet stänger av Andreas Helgstrand från landslagsuppdrag under hela 2024. Samtidigt som beskedet kom visas nya...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp