Bukefalos 28 år!

Dubbelnick

F

flashlight

Jag har en fråga apropå att jag har förstått att det finns en hel del användare som frekvent använder dubbelnick, dvs de har två eller flera "användare" som de skriver under. Vad gäller egentligen?

Det innebär bland annat att man kan hålla med sej själv i diskussioner:angel::confused: Är det ok?

Själv har jag bara haft andra nick när jag var bannad men det är länge sen nu:D Preskriberat:angel:

Men allvarligt, jag trodde inte det var tillåtet att stötta sej själv i diskussioner tex:confused: ¨

Känner mej smått schizofren efter senaste "avslöjandena", vem diskuterar men med egentligen:cool:

Vem sitter där bakom tangenterna egentligen??
0004.gif


Och som sagt är det tillåtet?
Då kan man ju tex få det att framstå som om man får starkt stöd i en diskussion, mycket märkligt:cool:
 
Sv: Dubbelnick

Jag har bara mitt eget, räcker fullt att ha ett för mig, tycker även att det borde vara så att alla endast får ha ett namn.!

Det blir ju lite knepigt annars..

//Grängesberg som Funderar över varför tråden på senior låses?
 
Sv: Dubbelnick

Kopierar mitt svar från den äldre dubbelnickstråden (svarar på frågan om dubbelnick är tillåtna):


Nope, inte i sig. Folk som dubbelnickar för att hålla känsliga frågor borta från sitt riktiga nick är aldrig nåt problem. Enstaka inlägg från humornick är heller inga problem (men när de används för att sänka seriösa trådar så är det en annan femma).

Men det är förvånansvärt många som dubbelnickar för att driva motsatta frågor eller stödja sin egen ståndpunkt eller göra reklam för sin egen firma eller nåt annat mindre ok. Och de vill vi gärna få tips om så tidigt som möjligt.

Men vi ber inte Gunnar stänga dubbelnick bara på misstankar, utan många ligger bara på bevakning hos nån av oss.
 
Sv: Dubbelnick

Har ni moderatorer koll på alla dubbelnick? Typ alla dessa dubbelnick gällande känsliga frågor; har alltid moderatorerna full koll på vem som ligger bakom dubbelnicket i de fallen? Alltså jag fattar ju att ni KAN se typ vilken IP-adress som ligger bakom flera nick, men är det något ni alltid kollar/automatiskt ser?
 
Sv: Dubbelnick

Jag skulle nog säga att sanningen ligger närmast att vi kan kolla om misstanke och/eller en rapport om misstanke kommer in.
Om användare med samma IP-nummer skriver i samma tråd är det lättare att kolla/se.

Personligen kollar jag endast upp ip-nummer när någon hör av sig och tycker att något verkar konstigt, skulle exempelvis kunna vara att en användare verkar prata med sig själv i en tråd.
Vanligaste anledning till koll är nog om en avstängd användare misstänks ha återkommit under avstängningstiden med nytt användarnamn och samma gamla dåliga beteende.

Men som vanligt, om ni tycker någon beter sig illa, rapportera till moderatorerna så vi får titta på det.
 
Sv: Dubbelnick

Om någon skulle komma upp till mig på gatan och fråga om jag vet vem som ligger bakom dubbelnick XXX så skulle jag säga "Jag har ingen aning". Och det skulle vara sant även om jag kollat nicket i fråga. Om jag kollar nick så är det för att jag misstänker att det är antingen en "snacka-med-sig-självare" eller att det är ett troll. Om kollen visar att det troligen inte är någondera så glömmer jag sen. Så skoj är det inte att ha ett helt gäng dubbelnick i huvudet.

Majoriteten av relationsproblems-dubbelnicken passerar dessutom okontrollerade. Men, det är bra att veta att alla moderatorer kan kolla upp IP-nummer på alla nick. Tro aldrig att anonyma nick är helt anonyma. De kan (oftast) kopplas till originalnicket av en moderator om moderator så önskar.

Men om en användare pm-ar och frågar vem som ligger bakom ett anonymt nick så svarar vi självklart inte. Vi kan säga att vi har kollat upp och att det inte är ett troll, tråden är ok, men mer ska vi inte säga.
 
Sv: Dubbelnick

Ok då förstår jag. Men det är lätt numera att manipulera ip-nummer så det är inte så lätt att kolla i så fall ändå.

Ja nästa gång det uppstår "intressekonflikt" så ska jag rapportera. Om folk skriver i helt olika trådar och forum så blir det visserligen förvirrande men det stör mej inte.
 
Sv: Dubbelnick

Tack för svaren. Intressant att få höra lite hur ni tänker och resonerar kring det här med dubbelnick.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp