Ej rumsren pga tidsbrist

Itchie

Trådstartare
Jag blir bara mer och mer konfunderad och beklämd när jag läser djurannonser (och hundannonser i synnerhet). Hittade ovanstående gällande en liten hund som uppenbarligen bodde inomhus ("gillar att mysa i sängen och framför tvn"). Undrar hur det ser ut påderas golv? :eek:

Valpar på 12-14 veckor säljs "pga tidsbrist" eller "arbete". Vad tänker folk med? Inte är det hjärnan i alla fall... Har de ingen som helst planering i livet? Arg :mad: Behövde mest skriva av mig lite, vet att jag inte är ensam om att reagera som tur är.
 
Sv: Ej rumsren pga tidsbrist

Angående det där att hunden myser framför tv.n. Att ligga framför tv:n är min bebis favorit sovplats, för där har han alla blickar på sig. Och mitt golv är inte smutsigare än andras golv?

Så jag tycker inte att du ska vara så dömande mot sådana saker innan du vet all fakta. ;)

Men det där med att unga valpar säljs tycker jag är hemskt. Varför skaffa en liten valp för att sälja den fyra veckor senare? En hund köper man för att ha kvar den länge som en familjemedlem, även fast min hund var en riktig illbatting när han var liten så skulle jag aldrig kunnat sälja honom. Vill aldrig lämna bort honom. Tror att det är många som köper valpar för att de är så söta och inte inser hur mycket arbete det verkligen är... Tyvärr!
 
Sv: Ej rumsren pga tidsbrist

Haha, golvet blir nog inte särskilt smutsigt av att hunden ligger i soffan framför tvn... Syftade givetvis på att hunden inte var rumsren. Glömde dessutom skriva att det var en vuxen hund det gällde :o . Ibland har man lite för bråttom. Sorry.
 
Sv: Ej rumsren pga tidsbrist

Min tik vägrar ligga på golvet, hon ligger antingen i soffan eller i sängen och bara om det blir för varmt, går hon och lägger sig i sin egen säng...
 

Liknande trådar

H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
63 033
Senast: Hemlig21
·
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 494
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 394
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 470
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp