Bukefalos 28 år!

Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Emmah.S

Trådstartare
Har börjat snegla lite på sittvagn. Har fastnat främst för Scootern men Mistralen har svängbart styre vilket jag saknar nåt vansinnigt på min nuvarande vagn.
I övrigt är dom väl relativt lika i vikt etc. Scootern finns dock i finare färger.

Vad tycker ni som har någon av ovanstående vagnar om era?! Tar gärna emot tips om andra smidiga vagnar. Kravet är att dom ska gå på 4 fasta hjul. Bor på landet så man bryter runt en hel del ute i skogen :D
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Jag tycker scootern är ganska liten. Beroende på hur länge man tänkt ha den, men den är ganska smal och jag vet många 3 åringar som inte får plats i den. Har ganska kort sittdel.

Annars tycker jag Teutonia Timmy är bra (har en själv, som jag dock bara provkört 3 gånger), den är lätt att köra, lätt att lyfta in, rymligare än scootern och har fullt liggläge vilket inte scootern har.

Men nu har jag för mig att ditt barn är ganska litet. Tänk på att det inte rekommenderas att man vänder barnet framåt innan 1 års ålder. Vilket både Timmy och scootern är.

De flesta med sits vänd mot dig och vändbar sits är väldigt tunga.

Mistral väger 16 kg, Timmyn 12kg, scootern 10 kg.
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Hej!

Vi har en Scooter och är väldigt nöjda med den. Upplever än så länge inte sittdelen som liten, men kan tänka mig att den kan bli trång om ett år eller så. Att den enbart är framåtvänd har jag inte alls tyckt varit nån nackdel, Martin verkar stormtrivas att åka framåt och har så gjort sedan första stund. Han har använt vagnen sedan ca 8 månaders ålder.

Det är inte fullt liggläge i vagnen, men om man fäller ner så långt det går är det ändå fullt acceptabel lutning att sova i ett tag.

Den är dessutom lätt att fälla ihop och inte heller så tung så det är inga problem att lyfta i och ur bilen. Ett annat plus är det reglerbara handtaget som kan ställas in beroende på hur lång den är som kör :)
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Såg igår till min stora förvåning hur smal Scootern är :eek:, vet dock inte om Teutonian är speciellt bredare?! Mistralen har svängbart styre, det har inte Timmyn visst?! Varför jag gillar scootern är nog mest för att jag hittat en färgkombination där som jag blev stört kär i...men som sagt, Teutonian ligger nog lite högre eftersom den har svängbart styre..
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Ja, scootern ska ju ha blivit smalare och mindre i sitsen i den nya modellen (2.0:an). Den äldre modellen var ju väldigt rymlig. Min 3 åring sover fortfarande jättebra i den och han är lång som en 4-5 åring. Konstigt av emmaljunga att göra modellen "sämre". Fast det var väl antagligen för att göra den "nättare".
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Nu kan inte jag svara för hur mistral är men jag tycker Timmyn är bredare än scootern.

Den har längre sittdel och är inte lika smal vid bygeln som scootern och lite bredare.

Sen gillar jag teutonias suflett bättre än emmaljunga Uv skydd 50+, man kan göra de med bara nät längst bak mm. Sen att det är fullt liggläge oxå.

Men den har inte svängbart styre. Om du har trappor som du måste gå i så var försiktig med svängbart styre då det inte är lika "säkert" som ett icke svängbart.

Men jag ville oxå ha en scooter pga färgerna, men insåg att den är för smal. i mitt tycke. Vi kommer använda Timmyn mycket sen när han börjar på dagis då den andra blir en dagisvagn.
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Vi har Teutonia Timmy o tycker den är kanon! Mistralen är väl mer än kombivagn än en ren sittvagn?
 
Sv: Emmaljunga Scooter 2.0 vs. Teutonia Mistral

Nu vet inte jag vad du har för vagn sen tidigare. Men om du är ute efter en lättare o smidigare vagn än den du har så är juh inte Mistral perfekt för de, med tanken på att den väger 16kg o är som AKO säger mer en kombivagn.

Har du inte sittdel till den du har idag?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp