Bukefalos 28 år!

En "hjälte", eller?

Sv: En "hjälte", eller?

ord mot ord suger... och just Tiden i det har fallet ar ju vasentligt att veta om man ska kunna ge fallet en rattvis bedomning... spontant vill jag med krakas over mannen som tog hunden, jag hade varit Vansinnig om nagon tullat pa MIN jycke, och framfor allt Gatt ivag med den!

Det kan ju, trotts allt, vara sa att unge husse inte ar den mest ansvarstagande agaren i varlden med. Och vi, som andra hundagare, vill ju garna tro att alla ar lika "korrekta och medvetna" som oss. Nagot annat, Var var hunden bunden?

Folk har hittat overgivna hundar bundna ute i skogen.. band husse hunden utanfor en affar? Utanfor en polares hus? Var, hur lange.. de tav fragorna tror jag ar ganska viktiga...
 
Sv: En "hjälte", eller?

Ett etiskt dilemma egentligen!

Vore dock intressant att veta hur länge hunden satt bunden och hur länge personen som "omhändertog" hunden hade hunden i sin "vård" innan man uttalar sej.

Jag är personligen EXTREMT emot att folk binder upp sina hundar utanför affärer, caféer osv. Och tänker själv varje gång jag passerar en sådan hund "Det skulle ta med mellan 10-30 sekunder att 'kidnappa' denna hund, lasta in den i bilen och köra iväg utan att husse/matte skulle märka något eller veta var hunden tog vägen".

Men...därifrån till att göra det... :grin:

Om en hund sitter bunden länge utanför en affär eller liknande så får man väl hålla koll så man har en säker tidsangivelse, gå in i affären och be dem ropa efter hundens ägare och om det inte fungerar ringa polisen och fråga hur de vill att man skall agera.

Så nej, någon hjälte anser jag inte att denna person är, men jag förstår hur han har tänkt för att agera som han har gjort.

/Swat
 
Sv: En "hjälte", eller?

Jag hade blivit så arg att jag hade exploderat om någon tagit min hund på det sättet. Blir förbannad bara jag läser om det!
 
Sv: En "hjälte", eller?

kl

Visst är det dumt att lämna hunden bunden utanför affären pga allt som kan hända. MEN det berättigar aldrig till att det är ok att ta hunden, lika lite som det är ok att sno en bil.
 
Sv: En "hjälte", eller?

Men man tar väl inte en hund, mitt i civilisationen och knallar i väg med den för att man tror att den är övergiven :mad:
 
Sv: En "hjälte", eller?

Precis!

Jag forstar inte hur det kan tyckas vara ett "etiskt dilema". Om nagon av er vore orolig for en hund skulle ni da ta hunden med er darifran och ga med den pa stan? Later det inte mer rimligt att man i sa fall ringer polisen eller annan lamplig myndighet?
 
Sv: En "hjälte", eller?

Precis!

Jag forstar inte hur det kan tyckas vara ett "etiskt dilema". Om nagon av er vore orolig for en hund skulle ni da ta hunden med er darifran och ga med den pa stan? Later det inte mer rimligt att man i sa fall ringer polisen eller annan lamplig myndighet?

:bow: precis min åsikt.

jag hade inbrott i min gamla bil. dumt nog hade jag lagt den utplockade stereon under förarsätet. är det hedersvärt av tjuven? han krossade ju bara den lilla rutan bak och det hade blivit betydligt dyrare om det hade varit min nya bil = han lärde mig en läxa. numera tar jag alltid med mig bilstereon in!
 
Sv: En "hjälte", eller?

Kunde du inte läsa hela mitt inlägg?
Där jag beskriver vad man bör göra...

Citerar: "Om en hund sitter bunden länge utanför en affär eller liknande så får man väl hålla koll så man har en säker tidsangivelse, gå in i affären och be dem ropa efter hundens ägare och om det inte fungerar ringa polisen och fråga hur de vill att man skall agera."

/Swat
 
Sv: En "hjälte", eller?

Var var hunden bunden?
band husse hunden utanfor en affar? Utanfor en polares hus? Var, hur lange.. de tav fragorna tror jag ar ganska viktiga...

Hunden var bunden i en stolpe utanför en fabriksliknande byggnad nere i hamnen. Eftersom hunden var bunden i en stolpe så antar jag att den var bunden enda ute vid vägen eftersom där är det enda stället där det finns stolpar. Bara det känns ju galet :crazy:
 
Sv: En "hjälte", eller?

I ett sådant här läge där det så otroligt lätt skulle gå att motverka att brottet hade chans att hända tycker jag det.

Absolut otroligt tråkigt att det finns riktiga jubelidioter ute i världen som gör att man inte kan binda sin hund obevakat. Men nu ser verkligheten tyvärr ut så, och då tycker jag personligen att man ska ge blanka fan i att binda sin hund obevakat om man vill ha kvar den.

Du gav exakt ord på vad jag känner.
 
Sv: En "hjälte", eller?

Jag är personligen EXTREMT emot att folk binder upp sina hundar utanför affärer, caféer osv. Och tänker själv varje gång jag passerar en sådan hund "Det skulle ta med mellan 10-30 sekunder att 'kidnappa' denna hund, lasta in den i bilen och köra iväg utan att husse/matte skulle märka något eller veta var hunden tog vägen".

Men...därifrån till att göra det... :grin:

/Swat

Det värsta är att de flesta tycks veta att detta kan hända, men tänker väl att "det händer inte mig", "jag ska bara in en minut och köpa mjölk" etc. Men som du skriver så tar det inte lång stund att kidnappa en hund :crazy:
 
Sv: En "hjälte", eller?

SWAT:Jättebra skrivet, slapp jag försöka formulera något om hur jag tycker om detta då jag håller fullständigt med dig :-)
 
Sv: En "hjälte", eller?

Hunden var bunden i en stolpe utanför en fabriksliknande byggnad nere i hamnen. Eftersom hunden var bunden i en stolpe så antar jag att den var bunden enda ute vid vägen eftersom där är det enda stället där det finns stolpar. Bara det känns ju galet :crazy:

Tack indil! :)

Ja, att binda sin hund nara vagen kanns valdigt galet... och jag kan absolut forsta att du ar besviken pa bada! Ingen av dom har val direkt uppfort sig exemplariskt....

I arlighetens namn.. sa ska nog hundagaren vara glad att hans hund ens lever, och att han fick tillbaka sin hund - jag hoppas Verkligen att han aldrig gor om det!
 
Sv: En "hjälte", eller?

*kl och lite OT*

Här i krokarna går det hundmisshandlare/hunddödare lösa och ändå ser jag dagligen hundar sitta utanför den affären där en hund misshandlats svårt och en hund kidnappades och sedan dödades.

Folk verkar inte riktigt kloka i huvudet :/

Nej vare sig han som tog hunden eller den som lämnade hunden utan uppsikt fastbunden är speciellt smarta !
 
Sv: En "hjälte", eller?

*kl och lite OT*

Här i krokarna går det hundmisshandlare/hunddödare lösa och ändå ser jag dagligen hundar sitta utanför den affären där en hund misshandlats svårt och en hund kidnappades och sedan dödades.

Folk verkar inte riktigt kloka i huvudet :/

Nej vare sig han som tog hunden eller den som lämnade hunden utan uppsikt fastbunden är speciellt smarta !

Helt galet! :eek:
Vad tänker folk med? Det är så fruktansvärt sorgligt att folk inte inser faran, men det värsta är att hunden blir lidande :(
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 340
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 788
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 529
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 029
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp