Bukefalos 28 år!

En vintersaga...

antiloop8

Trådstartare
Uppe på en höjd på det småländska höglandet, ligger en av sveriges mysigaste platser. En plats dit vi gärna åker till så fort vi får några minuter över.
vackervy.jpg


Här uppe så trivs hundarna som fiskar i vatten. De får springa o sträcka ut på varje kroppsdel. Trots det kyliga vädret idag, -11 gr, så sprang de som aldrig förr på de öppna fälten. Ibland måste man dock stanna och spana.
bruce.jpg


Gamla Dana (snart 14 år) springer dock inte så mkt, utan lunkar gärna på i sin takt.
dana.jpg


Dessvärre så sätter sig gärna snön under tassarna. Men det åtgärdas och sedan är det fullt ös igen.
lejon.jpg


Men så när vi gick där i skogen fick vi syn på något mystiskt....
uppstlld.jpg


Vi såg spår i snön...vi gick några meter framåt för att sedan göra den fasansfulla upptäckten: TOMTEN MÅSTE VARA DÖD!!!!!
tomten2.jpg


Men i juletid så vet vi ju alla att vi måste vara snälla mot varandra.
Bli därför inte förvånade om årets tomte ser liiiite annorlunda ut....

En RIKTIGT God Jul till Er alla!
GodJul.jpg
 
Sv: En vintersaga...

Tackar!
De är så gulliga. Lilla Dana blir strax 14 år och hänger med slyngeln på 9 mån.
Idag kommer 3 hundar till hit som ska vara här över jul o nyår. Det kommer bli full rulle :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 881
Senast: Fetaost
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 806
Senast: alazzi
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 422
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 491
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp