Bukefalos 28 år!

equipage ridhandskar igen

E

EmMmY

Var i affären och köpte för några dagar sedan. Tvekade jättelänge mellan Small och Medium, frågade till sist expititen om hjälp och Medium var ju alldeles för stora enligt henne, small lagom.
Efter första användningen igår var jag tvungen att ta av dem efter halva ridpasset, de satt så jvla stramt att det blev dålig blodcirkulation i händerna. (Mina händer e lite skumma, kan iblan få kritvita (ser lite likfärgade ut :crazy:) fingrar, om det är kallt eller som nu med handskarna).
Så; kan man göra något för att töja ut handsken? töjs den ut av sig själv? kan ju inte byta nu när jag använt dom :(. 150 kr åt skogen? eller?
 
Jag har sådana! Tycker att de är helt underbara! :love:
Fråga på affärn som du köpte handskarna om du får byta om dem inte sitter bra!
 
SER dom använda ut då? :confused:
Det har jag lite svårt att tänka mig, efter EN ritt.

Sälj dom annars då :) Ta en 20-lapp mer... ;) :devil:
 
En ritt + en under ryktning av otroligt lerig häst :crazy:.
Tänkte vara smart och mjuka upp dom innan ridturen, istället var jag otroligt klantig :angel:
 
Som peplis skrev, vantarna töjer sig. Det är ju någon sorts skinn (läder whatever) och det är stelt i början. Jag har ett par liknande vantar (kommer bara för det inte ihåg vad märket heter) och jag hatar dom för att dom är så stela. Rider i mina inrida Roekle handskar i stället. Och de andra har jag lånat ut till en kompis som ska rida in de åt mig ;) (Hon har inte råd att köpa sånna)

Tror förresten att vi kan ha likadana vantar, och jag vet hur djävulskt jobbiga de är i början. Men när de är inridna är de bara för underbara! Så rid i dom ändå, eller låna ut dom till en kompis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp