Bukefalos 28 år!

erfarenhet??

E

Emmiiz

jag har ridit hos en amatörtränare i snart två år, när ja började hos henne fastnade jag direkt för galoppen. Jag har bara arbetat araber i canter och snabbjobb men bara ridit fullbloden vanligt. fattar att detta inte är nog med erfarenhet för att bli amatörryttare men undrar om ni har några bra tips på vad ja kan göra. jag är 15 år och hade tänkt vänta ett par år innan jag blir amatör men undrar om jag bara ska fortsätta rida hos amatörtränaren eller om ja ska börja i ett proffsstall, gå utbildningar m.m.
 
Sv: erfarenhet??

Tycker att du skall komplettera med att rida i ett proffsstall knuten till en bana, men fortsätta hos din amatörtränare. Ofta rider de ju på mornar på tävlingsbanorna, medan du kan rida på eftermiddagar - kvällar hos amatörtränaren. Vet inte vart du boer, men passa på att gå plastic wonder kurser om du kan och klart att alla former av kurser (tex strömsholm) är givande! Desto mer erfarenhet från olika instruktörer och tränare, desto bättre....
 
Sv: erfarenhet??

Vilken licens tränaren har kanske inte är av störst betydelse, Jag tycker att det viktigaste är att du känner att du utvecklas och lär dig något hela tiden, rider mkt och många oika hästar! Även fast man rider hos en proffsstränare kan man få rida samma kuse varje dag och blir utslängd på banan utan att veta vad man gör, det finns flera sådana exempel!

Men absolut tycker jag att du ska testa att rida ut för någon annan med lite fler hästar, kanske åka utomlands? Huvudsaken är att du känner att människorna runt omkring tar dig tid och försöker hjälpa dig.....
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: linlar1
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 442
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 515
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 990
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp