Ersättning för ridning på ridbana

Vi här runt Tokholma kan behöva betala upp till 100:- per gång och häst för att få använda ridhus.

Min granne här har gummiflisbana 20x40, utomhus och tar 300:- i månaden. Det blir alltså 1800:- för ett halvår, utomhus.
Även här i Skåne är 100 kr per gång i ridhus rätt normalt.
 
Oj vad högt en del av er tycker. Jag betalar 60:- per gång för ridhus, som väl bör vara dyrare än ridbana ute
Handlar ju om efterfrågan också. Personen har ju frågat om att använda ridbanan, då kan man ju ta högre pris då ts inte annonserat om att man kan hyra den, tycker jag.
 
Mycket beror nog på hur mycket du själv vill ha annat folk hos dig. Utbudet av ridbanor i området, hur ofta personen vill rida på er bana med mera.
Jag är personligen tycker att 25kr gång är rimligt för utebana, mer för ridhus (såklart).
Kanske 200 kr per kalendermånad om man vill rida ofta på banan. Men sånt får ju du avgöra själv, vad du tycker är rimligt.
Givetvis ska man ställa krav på att folk mockar efter sig och ersätter ev skador samt att dina hästar har företräde på ridbanan.
 
Vi här runt Tokholma kan behöva betala upp till 100:- per gång och häst för att få använda ridhus.

Min granne här har gummiflisbana 20x40, utomhus och tar 300:- i månaden. Det blir alltså 1800:- för ett halvår, utomhus.

Jag betalar 375:- för tre månaders fri ridning med bägge mina hästar i privat ridhus :)
 
Här (Uppland) kostar det i regel runt 90:-/gång att rida i ridhus, om en inte löser ett kort.

Ridbana har jag aldrig hyrt in mig på som utomstående, men var och tittade på ett stall där det var den dealen som gällde (grannens ridbana). Där kostade det 300:-/månaden och då hade ägaren företräde till banan (som jag förstod det ville hen inte ha andra där när hen jobbade sina hästar).
 
Handlar ju om efterfrågan också. Personen har ju frågat om att använda ridbanan, då kan man ju ta högre pris då ts inte annonserat om att man kan hyra den, tycker jag.
Det resonemanget förstår inte jag alls. Om jag annonserar ut en sadel, ska jag då ta mindre betalt för den än om jag svarar på en köpesannons också?
 
Som Sagt i Sthlm kostar det FRÅN 100kr/ gång att rida enstaka gånger att rida i andras ridhus..
Sen finns ju ridhuskort mm...
Vår ridbana 20x60m med belysning tar vi 20 kr/ gång vid ridning dagtid och 50kr/gång om de tänder lyset.
Nu har vi aldrig fått pengar fast vi vet att de nyttjat den... men men ... Blir snart ändring på de ;)
 
Jag har en liten ridbana på ca 50x20 Bra underlag sluttar lite, belyst och med hindermaterial.

Jag tar ingenting för ridning på min ridbana. Dock så är den belägen så långt bort från alla och de gårdar runtomkring så har de rejäla/bättre ridbanor än vad jag har. Ingen av oss tar något betalt. Skulle jag vilja åka till någon annan och rida är jag varmt välkommen

Grannen brukar komma över någon gång ibland och rida några varv. Bara trevligt.

Jag brukar betala 50-100kr/gång för ridhus under vinterhalvåret.

Tycker man ska kika runt lite och se hur omgivningen ser ut. Finns det flera ridbanor i närheten eller är du den enda så spelar det ju stor roll
 
Jag har en liten ridbana på ca 50x20 Bra underlag sluttar lite, belyst och med hindermaterial.

Jag tar ingenting för ridning på min ridbana. Dock så är den belägen så långt bort från alla och de gårdar runtomkring så har de rejäla/bättre ridbanor än vad jag har. Ingen av oss tar något betalt. Skulle jag vilja åka till någon annan och rida är jag varmt välkommen

Grannen brukar komma över någon gång ibland och rida några varv. Bara trevligt.

Jag brukar betala 50-100kr/gång för ridhus under vinterhalvåret.

Tycker man ska kika runt lite och se hur omgivningen ser ut. Finns det flera ridbanor i närheten eller är du den enda så spelar det ju stor roll

Håller med i ditt resonemang, men min är enda ridbanan på några kilometers avstånd.

De som vill rida, får göra det fritt. Men det är ju inte fler än 5-6 ekipage som kommer på fråga utifrån stallgeografin.
 
2-300/månad tycker jag är rimligt. Per gång tycker jag mest känns som ett pryttlande med småpengar utan hade hellre krävt en större summa. Per månad tycker jag som ryttare är behändigt för då står en inte och betalar för ett abbonemang om hästen tex blir skadad eller när banan är oridbar om vintern osv.
 
Här betalar vi 600 kr/halvår. Bana 20*60 m, lyse ingår vid behov och antal hästar man får använda den för är obegränsat. Banan sladdas ganska regelbundet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 395
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 852
Senast: Solstig
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 199
Senast: Lobelia
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 477
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp