Bukefalos 28 år!

Ett a4, hur många handskrivna ord ungefär?

Ellajsa

Trådstartare
Hur många handskrivna ord får det plats på ett a4 ungefär?

Jag kommer att göra en uppgift i skolan nästa vecka, där vi ska skriva för hand, och det får inte vara mer än 1000 ord. Men, jag kan ju inte gärna sitta och räkna orden. :p Så, jag tänkte om det finns något genomsnitt..? Det hela beror ju lite på hur stor man skriver osv, men jag skriver nog ganska medelstort.

/Ellajsa
 
helt omöjligt att veta, det beror helt på hur du skriver, hur långa orden är och vad du har för radavstånd mm. Det är nog bara att skriva de första 10-20 raderna och räkna orden och se vad det blir i genomsnitt/rad, om du vill slippa räkna varje ord genom hela texten.
 
Ett dataskrivet med 12 punkter, 1.5 radavstånd brukar snitta på runt 400 ord för mig, men skriver man för hand är det mycket större radavstånd och tecken. Så om jag ska dra till med något så allt mellan 100-200 ord beroende på radavstånd. Men räkna orden på 1/2 sida sen när du skriver så får du en bättre siffra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 130
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 254
Senast: super
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp