Bukefalos 28 år!

Ett år har gått

Seabaz

Trådstartare
Ett år har nu gått sedan Zinzano sjuk och jävlig fick vandra vidare medan han fortfarande hade en gnutta värdighet kvar, dock endast 16 år gammal.
Jag tänker på honom varje dag och varenda gång jag sitter på en annan häst typ "åå så lik Z" eller "så skulle Z aldrig ha gjort" osv....

Fina fina Vit! Alltid älskad och föralltid saknad!





Men inget ont som inte har nåt gott med sig.
Idag bor och jobbar jag på en ranch på en tropisk ö utanför Australiens östkust, sysslar med turridning!

Jjag sitter inte vid datorn så ofta numera men desto mer via Instagram :)














Livet går vidare och allt känns rätt bra just nu :)
 
Han följde ag sedan du köpte han.. sååå vacker.... men du ser ju ut att ha det superbra nu.. inte alls avis=)
 
Härligt att du har det bra!!!

Z var en av mina favoriter så jag kan förstå att du saknar honom.

/Lavinia
 
Härliga bilder! Blir väldigt avundsjuk.

Jag instämmer med övriga. Z var en av hästarna jag fastnade för och följde på håll.
 
Ett år har nu gått sedan Zinzano sjuk och jävlig fick vandra vidare medan han fortfarande hade en gnutta värdighet kvar, dock endast 16 år gammal.
Jag tänker på honom varje dag och varenda gång jag sitter på en annan häst typ "åå så lik Z" eller "så skulle Z aldrig ha gjort" osv....

Fina fina Vit! Alltid älskad och föralltid saknad!





Men inget ont som inte har nåt gott med sig.
Idag bor och jobbar jag på en ranch på en tropisk ö utanför Australiens östkust, sysslar med turridning!

Jjag sitter inte vid datorn så ofta numera men desto mer via Instagram :)














Livet går vidare och allt känns rätt bra just nu :)


Usch vad tråkigt. Jag har inte vart inne på Buke på jätte länge så jag hade ingen aning, jag beklagar verkligen! :(Men nu låter det ju som att du har det oförskämt bra :) Vilket jobb du hittat dig! Jag är galet avis! :)
 
Åh tack alla! Ja Z är saknad men kan också tala om att han var inte sig själv de sista 1.5-2 månaderna. Hans blick var tom, han brydde sig inte längre, han ville inte gå in i stallet men efter man väl fått in honom så ville han inte gå ut. Han började sparka mot folk, han blev bortjagad av de andra pållarna i hagen och han lät varken veterinärer eller hovslagare komma i närheten.... och när dessutom hans fina långa tjocka man började falla av i tussar så bestämde jag mig att det är inte rätt längre och ett par dagar senare fick han vandra vidare...

Hans ponnykompis Kotten bodde på en ridskola vid den här tiden och jag sålde honom i våras till en hästfamilj med 4 (?) döttrar varav nu har även den yngsta dottern en egen ponny (han var hennes favorit på ridskolan dessutom tills dom fick köpa honom). Hon lägger ut bilder och filmer på insta hela tiden. Hittade nog verkligen bästa hemmet till honom. Förra helgen tävlade dom en cr på 20-30 cm och gick felfritt

Vet inte om jag får länka här till min egen instagram?

[miasweedie]
 
Åh tack alla! Ja Z är saknad men kan också tala om att han var inte sig själv de sista 1.5-2 månaderna. Hans blick var tom, han brydde sig inte längre, han ville inte gå in i stallet men efter man väl fått in honom så ville han inte gå ut. Han började sparka mot folk, han blev bortjagad av de andra pållarna i hagen och han lät varken veterinärer eller hovslagare komma i närheten.... och när dessutom hans fina långa tjocka man började falla av i tussar så bestämde jag mig att det är inte rätt längre och ett par dagar senare fick han vandra vidare...

Hans ponnykompis Kotten bodde på en ridskola vid den här tiden och jag sålde honom i våras till en hästfamilj med 4 (?) döttrar varav nu har även den yngsta dottern en egen ponny (han var hennes favorit på ridskolan dessutom tills dom fick köpa honom). Hon lägger ut bilder och filmer på insta hela tiden. Hittade nog verkligen bästa hemmet till honom. Förra helgen tävlade dom en cr på 20-30 cm och gick felfritt

Vet inte om jag får länka här till min egen instagram?

[miasweedie]
Jag är nu officiellt jävligt avis på ditt liv! :arghh: Det ser förjävla härligt ut allting :love:
 
Jag är nu officiellt jävligt avis på ditt liv! :arghh: Det ser förjävla härligt ut allting :love:

Haha det ÄR förjävla härligt! Blir här på ön till slutet på augusti och sen har jag ingen direkt plan efteråt. Försöka hitta ett jobb på en annan ö tror jag för typ september-oktober och sen ev åka över och göra ett år på NZ också och sen komma tillbaka till Aus för mitt andra år efter det då jag kan spara mitt andra års visa.. men vi får se :) :)
 

Liknande trådar

Gnägg 5 månader har redan gått (igår egentligen) sedan jag tog beslutet att ta bort min fina Vit efter lång tids sjukdom som vi aldrig fick...
Svar
2
· Visningar
1 430
Senast: KrullTroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp