Bukefalos 28 år!

EXEM! snälla hjälp.

josefinefreed

Trådstartare
Hejsan, en häst jag rider och sköter om har exem som hon får av knott m.m. Hon får köttsår över hela manen och svansen och hon går och kliar o gnider sig mot olika saker, så varje sommar så försvinner de mesta av man och svans.

Har ni nåra tips på vad man egentligen ska göra? Ägarn är inte så himla bra på sånt.. och hon lägger bara på allt möjligt som massa olika salvor, och testar saker som hon inte vet nånting alls om. Hon bara testar, och frågar mig, men när jag inte vet chansar hon. Hon har även bett oss tjejer i stallet spraya på hemagjord "lökspray" som hon säger ska hålla knott m.m borta.

Så jag skulle bli evigt tacksam för nåra riktiga svar om vad man egentligen ska göra. :)

MVH Jossan
 
Sv: EXEM! snälla hjälp.

köp ett exemtäcke .. thermo master fiinns på hööks . jätte bra , men dyrt. han går det nog bra med ett flugtäcke tror jag
 
Sv: EXEM! snälla hjälp.

hmm ,, kolla i affärer om dom har nån spray till köttsår
 
Sv: EXEM! snälla hjälp.

alltså det finns ju massa salvor.. Detta kanske låter lite roligt men min katt hade exem och kliade uppköttsår och då använde vi en salva som hette Silon.. hjälpte jättebra!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: EXEM! snälla hjälp.

Ok nu vet jag inte om detta räknas som "reklamering" men jag hänvisar till min lilla blogg där jag samlat lite info om eksem och medel mot det. (Har själv eksemhäst)
http://gippal.wordpress.com/

Eksemtipsen står en bit ned på sidan.

För övrigt står min häst utan eksemtäcke i år ute på bete ;) så funkar gör det nog. Hon har annars ganska kraftig eksem och kliar bort man och svans på två dagar.
 
Sv: EXEM! snälla hjälp.

Nu gissar jag att inlägget inte var riktat till mig utan mer allmänt.

Men jag passar ändå på att inflika: Egentligen är det väl kanske inte helt OK att förespråka olika produkter på forumet. Men det är ett sådant elände med eksem att jag väljer att rekommendera ett visst märke ändå.
 
Sv: EXEM! snälla hjälp.

Ja det var allmänt- förlåt jag trycker alltid "svara" på senaste inlägget för det är smidigast ;) och jag har då sett många reklamera varor här på buke och moderator har inte sagt något. Om man nu ber om hjälp och vill veta om bra produkter ska man inte få det då? Så länge man inte kör någon överdriven reklamkampanj kanske..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hej Bukare, Jag vill gärna ha er input på en sak.. Jag har ganska nyss (snart 4 mån) sedan inlett ett förhållande med en kille som bor...
2
Svar
20
· Visningar
2 696
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 979
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 416
Senast: linda93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp