Bukefalos 28 år!

"Extra" ultraljud

eyz

Trådstartare
Hur går man till väga om man vill göra ett "extra" ultraljud? De gör ej ultraljud på sjukhuset där mitt MVC ligger, så ska jag höra av mig till MVC som passar frågan vidare eller ska jag själv höra av mig till sjukhuset som ska utföra det vanliga UL i december?

Vill kolla så fostret ser ut att vara ok och så om några veckor. (fick UL-tid i vecka 20) Och, jag är bara 22, får man göra ett UL "bara för att"? :angel:
 
Sv: "Extra" ultraljud

En kollega och hans tjej gjorde ett privat vul, tror inte de ifrågasatte varför.
Är ju bara att sätta dig och ringa runt!

Här gör man bara ett runtin UL på sjukhuset, och där går alla och där kan man bar inte boka en tid utan BM måste skicka en remiss.
 
Sv: "Extra" ultraljud

Man får betala för det, bara. Vet inte var du bor, i storstäderna är det enklara att komma till privata kliniker. Men privata gyn-mottagningar brukar man kunn ringa dtill, även sådana som gör t.ex. 3Dultraljud osv. Jag förstår din önskan om att göra ett tidigt ultraljud för att se att allt är ok, gjorde själv 2 sådana... Och här i Linköping är det ändå rutinultraljud i både v 12 och 19. Men gjorde ett vul i v8 och ett ul i v10 på egen bekostnad, för att stilla min oro innan de där "kritiska" 12 veckorna gått. Kostade 600 resp 800 kr, men väl värt det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
919
Senast: Ninnurur
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 544
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 938
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp