Fälttävlansmötet

Tyvärr blir det ju så att den sista stunden överskuggar det övriga som var riktigt bra.
Jag har svårt att förstå de som hyllat dagen helt och var på plats. Menar de att det var rätt att göra så? För mig spelar det ingen roll vad ryttaren säger, det ska mötas med respekt, även om hon hade sagt något helt tokigt. Att respektera varandras åsikter tillhör en demokrati. Jag vet dock att en del av dem som sagt att det var bra inte deltog i detta. Det var tydligen parallella möten på platsen. Minns också en man på podiet som suckade med hela kroppen när vissa frågeställningar lästes upp. Det är alltså fler som behöver tränas. En som däremot varken syntes eller hördes, vår förre förbundskapten, vilket isig är mycket märkligt då hennes roll numera är större och viktigare än tidigare. Fungerar inte hon i sin roll har vi ingen framtid. Och signalerna som kom på mötet, mailen innan och i flödet vittnade om att där är meningen delad.
Den fd förbundskaptenen bryr sig ju uppenbarligen inte heller. Hur kan man annars förklara att hon precis som hoppcoachen jobbade för SVT/SR mitt under pågående VM och dessutom lämnade Le Pin i god tid innan Dags dressyrprov på samma VM. De gesterna säger liksom mer än tusen ord..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 413
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
955
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
778
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 359
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp