Bukefalos 28 år!

Färg på nos.

S

Sweet

Vår Golden Retriever hade svart nos som liten som sedan efter ett par månader bleknade av och blev rosa. Hon är väldigt ljus i sin päls, nästan vit så den rosa nosen var ganska väntad eftersom även hennes mor har rosa nos.

Men nu tycker jag det börjar se ut som om hon börjar få mer färg på nosen igen, är detta möjligt? Hon är ungefär 8 månader nu.
 
Sv: Färg på nos.

Det är helt enkelt så att din hund har dåligt pigment. vilket är ganska vanligt hos golden. Det är ungefär som med vår solbränna... på vintern blir vi bleka (om vi inte solar solarium förstås) och på sommarn blir vi bruna...
Eftersom man har avlat mycket på de ljusa linjerna hos golden har också pigmentet i nosen försvunnit mer och mer... synd, men sant.
 
Sv: Färg på nos.

Ja, det vet jag men hennes nos börjar ju få tillbaka pigment igen och det är ju det jag undrar över, kan hundar få tillbaka pigmentet i nosen?

Den drar mer åt det grå hållet nu, förut var den ju helt rosa.
 
Sv: Färg på nos.

Päls färgen her INGET med pigmentet att göra!!!! :devil: du kan ha dåligt pigment vara sig du är blond eller guld!!!!
Utan det är vanligt på hundar med sämmre pigment att dom blir bättre på sommaren och sämmre på vintern(sol ljuset) :)
 
Sv: Färg på nos.

Det är i alla fall vad jag har hört, från många...
Men jag säger inte undantagslöst att jag har rätt när det gäller det.

Men vi är i alla fall ense om att det har med pigment att göra :)
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 018
Senast: TinyWiny
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 123
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 954
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp