Bukefalos 28 år!

Färgväxlare?

Modig_Korn

Trådstartare
Har en vuxen sköldpaddsfärgad hittekatt hemma här nu, söker kors och tvärs över internet efter nån som efterlyser henne. Har hittat en katt som ser ut som en klon rent utseendemässigt förutom när det kommer till en endaste liten detalj. Jag tvivlar på att vuxna katter byter färg sådär huxflux :p Men konstigare saker har väl skett, så är sköldpaddorna färgväxlare (så att i detta fallet ett par röda tassar kan bli tabbyfärgade)?
 
Sv: Färgväxlare?

Nej. Eller ja, som små kattungar är sköldpaddor ofta mer svarta än röda, det röda spricker upp vartefter. Men det är innan dom är 12 v ens, så det är inte nått denna gör.
 
Sv: Färgväxlare?

Har själv två svartsköldpadder...
Min "svartaste" blir betydligt Rödare på sommaren för att sen mörkna på vinter.
Hon solbleks helt enkelt... :laugh:
Så lite färgändring kan dom ha...
Prova å kontakta ägaren, säg att du kanske har hittat deras katt... :D
 
Sv: Färgväxlare?

Hur menar du med att om röda tassar kan bli tabbyfärgade? Tabby är ingen färg utan ett mönster.
Men Ang rött så kan katter som är solida ha tydliga mönster ändå, så det ser ut att dom är augoti. Men dessa spökmönstet tunnar ut en del ju äldre de blir.
En sklödpadda ändrar en del i mängd av färg, det röda/creme tenderar att bli mer i vuxen ålder.
Däremot ändras ju inte färgen från svart- till blåsköldpadd. Att det skulle dyka stora tydliga fläckar färg där det tex varit vitt innan hux flux har jag även svårt att tro.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp