Bukefalos 28 år!

Falsterbo Horse Show i skattetvist

Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Hoppas de granska hela verksamheten! Fast den juridiska expertisen kan säkert, även denna gång, hitta ett juridiskt kryphål som slår ut etik & moral...
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Vad nödvändigt att starta ett trollkonto enbart för att snacka skit om FHS.
Vågar du inte stå får dina åsikter? :D

Hur som helst, kan någon förklara för mig varför det här kommer upp först nu?
Alltså, visst att "fall" tar tid, men 2008 borde väl kunnat fungera för betalning?
Betala 4 år senare känns lite onödigt...
Är förvisso en av dom som inte direkt orkar bry sig, men ja... :crazy:
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Oj oj oj vad laddat det var!
Läs VAD det står istället för vem som skrivit!

OBS! Det står ingen skit!
Det är enbart frågor... och ett påstående!
1) Kul att skattemyndigheten vaknat till liv - de verkar ha varit i ide ett tag...
2) Falskebo Horseshow eller? Det är du som verkar ha dömt att det är sant...
3) Debatten om Juridiska kryphål har varit på tapeten tidigare...
Men vem bryr sig om något skrivet av en som har över 3000 inlägg??? Det visar på ingen substans i åsikterna eller inget verkligt liv...
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Skattemyndgheten har bra svar på detta och annat allmänbildande!
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Det är väl snarare du som gör det laddat? :confused:
Jag bara undrade, varken jag eller Salinero hade en otrevlig ton...
Förstår bara inte varför du skapar ett konto enbart för att diskutera FHS?
Det är väl klart att du inte gillar FHS pga det du skrivit. Liksom?
Stå för det då istället för att säga att jag dömer ditt namn som sant?
Vem tolkar inte "falskebo" som att du ogillar dom?

Alltså nej, det är ingen ide att ens försöka diskutera med dig.
Jag drar mig ur, lycka till.
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Det är inte du eller jag som ska värdera eventuella skattefiffel - utan det är Skattemyndigheterna som gör det och det tror jag de klarar utmärkt på egen hand. Men om du tycker att din "tydligen inte :p" kommentar lyfte diskussionen eller hörde till sakfrågan så delar jag tyvärr inte din åsikt :) "Ingen rök utan eld" brukar det heta, men du kanske har insyn och full vetskap om Falsterbos bokföring... vad vet jag... Kritiskt ifrågasättande är i alla fall mer vetenskapligt än ett ohämmat försvarande av... ja vadå?? Var det min reflektion på skatteverkets beslut att Falsterbo ska återbetala undanhållna pengar eller? Vad hörde till sakfrågan i dina inlägg egentligen? Inget.
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Fast nu var "tydligen inte :p" inte min kommentar.
Du bara kryper undan. Du har fortfarande inte svarat på min fråga varför du startade ett trollkonto för att diskutera FHS.
Tycker det är ett ganska bra sätt att starta en diskussion om dom på.
Har du så dåliga erfarenheter av dom?

Självklart har jag full koll på FHS bokföring ;)
Jag kan allt! Nej, men allvarligt, jag vill inte vara dryg.

Jag frågade dels, varför det här tas upp först nu... Vilket du kan läsa i mitt första inlägg.
& så undrade jag det jag har frågat många gånger nu.
Jag får ju inget bra svar, seriöst, sluta försöka få allting till att jag brummar iväg, när du inte ger mig konkreta svar & åsikter!
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Känns lite meningslöst att diskutera med en 14 åring (som jag precis såg att du skrev att du var i ett annat inlägg om hårfärgning...) om allvarliga skattesaker. Det blir så genomskinligt med alla kunskaper som inte hunnit läras in då. Men som sagt skattemyndigheterna har svar på dina frågor och skatteärenden tar tid - för det är mycket som kollas innan ett beslut kommer. Angående trollkonto tycker många med mig att det är helt ointrissant att se vem som skriver, var de bor, eller att en tjock skäck som profilbild tillför något som helst. PS! Hoppas du hittar ett bra färgmedel till ditt svarta hår :laugh:
 
Sv: Falsterbo Horse Show i skattetvist

Haha! Du är ju tokig. Jag startade inte tråden, det ser du ju!
Jag hjälpte HENNE med blekning. & dessutom, vad spelar det för roll?
Hade jag nu varit 14 & velat diskutera FHS, hade du väl kunnat hjälpa mig?
Tycker det är lite creepy att du orkar titta på alla inlägg jag har skrivit för att hitta något att skriva om mig. :D
Jag är faktiskt 18 (så gammal & rynkig är jag), tycker om att vara snäll & hjälpa folk när dom vill ha svar på något. :)
Hur gammal är du? & varför blev du såhär otroligt bitter? :)

Herregud, vad är det för fel på dig...
Tycker det är fullständigt onödigt att säga något om min häst när du inte ens sett han.
Tycker inte det är så konstigt att han är lite knasigt byggd när han är 11 månader ;)
Jesus... Nej nu ger jag upp på riktigt. Förstår inte grejen med att bete sig så.
Hej då. Blir faktiskt sur. Tacktack.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Kampen om ryttarna blir hårdare när tävlingarna i världen blir fler. På Falsterbo Horse Show saknas två av Sveriges stjärnor. För att...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 8 juli startar en av årets största ridsporthändelser i Sverige. Falsterbo Horse Show drar igång – och SVT sänder direkt.
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio dagars hästfest väntar när Falsterbo Horse Show drar igång i dag, lördag. Här finns allt du behöver för att hänga med i vad som...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson skadade nacken efter att ha fallit från sin häst på Stockholms stadion. Nu kan hoppstjärnan göra comeback i Falsterbo...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp