Bukefalos 28 år!

Farligt för hunden i matväg

Sv: Farligt för hunden i matväg

Ingen av dem har fått blodbrist, förändrade blodvärden eller liknande.

.

Betyder det att man mätt hematocrit och hemoglobin på hundarna innan köttbullsgivan, och sedan ganska snart efter mätt dessa värden igen, för att göra detta påstående, eller menar du att de troligtvis inte fått någon blodbrist eftersom inget märkts på dom?
 
Sv: Farligt för hunden i matväg

Hanen är blodgivare, så japp kollad. Och kollad även när han lång tid ätit köttbullar dagligen.

Tiken var inte blodgivare men kollades blodvärden och blodbild på 'mitt i' det långa svepet ändå, då hon stod på långtidsbehandling och man vill hålla koll på värdena så det inte blir njur/leverpåverkan.

Men som sagt, hanens blodvärden är ju avgörande för om han får lämna blod eller ej, och kollas inför varje blodgivning. Sen var X blodgivning görs stora koll med stor blodbild och en massa tester.

Men just därför jag kan säga att han inte fått blodbrist trots stått på kontinuerlig långtidstillförsel av cirkus 4 köttbullar/dag (ibland mer, ibland mindre)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
674
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 699
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 764
Senast: Santoxen
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 827
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp