Bukefalos 28 år!

Favoritgodis?

Har labbe. Need I say more? :p
Tror banne mig Skrället är labbe i själen. Eller illa fall i magen. Har ätit bla soya och chiliflakes senast året.

OnT; Skrälle älskar ALLT och lite till. Tyvärr, mtp på att han som människa hade blivit diagnosticerad med ibs/diverse allergier för länge sen. Så utbudet av godis är begränsat (förutom när han lyckas stjäla). Det allra, allra bästa är ankflié, morot stark tvåa.
 
Har en Golden som är ovanligt ointresserad av mat.

Men pannkakor, det slår allt. Så matte får snällt steka pannkakor inför träning/tävling. Smidigt visserligen för jag äter dem gärna själv

1 Pannkakor
2 Köttbullar
3 torkad lever.
 
Mina äter allt :p
En stor skillnad för Ladda är dock hur många godisar hon får. 5 torrfoderbitar i rad kan ofta vara en bättre belöning än 1 korvbit t ex. När jag ska "superbelöna" henne brukar hon få blodpudding, och så sätter jag mig på huk typ och matar 5-6 bitar i rad. Då är hon mycket nöjd :D
 
Vad är era hundars favoritgodis vid träning? Rangordna gärna med 1, 2, 3 osv om hunden har flera.

Känner att det står helt still i "idé-hjärnan" på vilka sorters matbelöningar jag kan testa ge Elton. Tage är så galet kräsen (äter tex inte kött :grin:) så jag har typ glömt bort alla godisvarianter jag testat till honom och har nu svårt att komma på annat än korv, köttbullar och liknande klassiska godisar. Elton är tack och lov inte kräsen men jag har inte hittat något WOW!-godis än, han tycker allt är gott men inte mer ungefär. Behöver därför lite inspiration på vad jag kan testa :idea::up:


De har varit rätt så lättmutade allihop oavsett ras... men lyxgodis som småbitar av renhjärta eller leverpastej är ju alltid höjdare.

* Ost, brukar vara poppis, till och med katterna kan "visa tassen" för bit västerbotten ;)
* Blodkorv, antingen lätt torkad i ugnen eller rå.

Jag har annars brukat komma undan billigt med en tross, en boll, och torkade leverbitar.
 
Får svara alla i ett inlägg tror jag, blev så många svar :love: Tusen tack för alla förslag - har gått igenom alla inlägg och har nu massa grejer att testa :up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp