Bukefalos 28 år!

Favoritgodis?

McFlurry

Trådstartare
Vad är era hundars favoritgodis vid träning? Rangordna gärna med 1, 2, 3 osv om hunden har flera.

Känner att det står helt still i "idé-hjärnan" på vilka sorters matbelöningar jag kan testa ge Elton. Tage är så galet kräsen (äter tex inte kött :grin:) så jag har typ glömt bort alla godisvarianter jag testat till honom och har nu svårt att komma på annat än korv, köttbullar och liknande klassiska godisar. Elton är tack och lov inte kräsen men jag har inte hittat något WOW!-godis än, han tycker allt är gott men inte mer ungefär. Behöver därför lite inspiration på vad jag kan testa :idea::up:
 
Här kommer min hunds favoritgodis (förutom köttbullar, falukorv och skinka):

1. Färskfoder
2. Blöt kattmat
3. Kalles kaviar
4. torkad oxhjärta
5. Frolic
6. räkost

Tidigare gav jag henne torkade kycklingkuber, men efter larmrapporterna vågar jag inte ge det längre (till hennes förtret).
 
Jag har två kräsna typer som gillar Four friends duck cubes och Frolic. I helgen fick de för första gången prova kycklinglever vilket nog ligger på förstaplatsen efter det.

Köttbullar, korv och skinka och sånt är inget de anstränger sig för direkt.
 
Zeppe som är kräsen ÄÄÄLSKAR ett lösviktsgodis för katter som ser ut som små torrfoderfiskar. Verkligen ÄLSKAR. Han blir tokig av dessa (hunden som ratar fläskfilé...) han är också väldigt glad i "pinnar" som finns på Lidl som man bryter i mindre bitar. Det och frolic är typ det han går igång på.
 
Pannkakor är det bästa som finns enligt Svansson - alltså han kan göra typ ALLT för det. Annat är också gott för han är ju trots allt en Golden, men pannkakor trumfar typ allt.

Annars gillar han lammkuberna från four friends, morötter, äpple, lammhjärta och ost väldigt mycket också - allså lite mer än det genomsnittliga ätandet.

Såg annars godiset som @nordingran gjorde som verkade väldigt behändigt storleksmässigt och vettigt innehåll - så det är jag lite sugen på att testa :)
 
Pannkakor är det bästa som finns enligt Svansson - alltså han kan göra typ ALLT för det. Annat är också gott för han är ju trots allt en Golden, men pannkakor trumfar typ allt.

Annars gillar han lammkuberna från four friends, morötter, äpple, lammhjärta och ost väldigt mycket också - allså lite mer än det genomsnittliga ätandet.

Såg annars godiset som @nordingran gjorde som verkade väldigt behändigt storleksmässigt och vettigt innehåll - så det är jag lite sugen på att testa :)

Det är supersmidigt! :D
 
Allt som är ätbart och lite till, har en matgalen dvärgschnauzer som sväljer allt utan att tugga när vi tränar, så även en kanadagåsskit är belöning, eller några nyklippta halvtorra grästuvor. Med andra ord ganska lättbelönad :D:D:D
 
Båda mina tollare har gått igång på grönsaker. Samt frolic, antagligen mest personbundet med frolic eftersom tråkmatte hade aldrig frolic men två andra som gärna gav godis utan att man behövde prestera hade det ofta i fickan..

Annars är blötmat, typ vom och annat en tigger för andra hunden jag hade.
 
Milous topp är: kokt/torkad Alaska pollock, kokt kyckling och mina hemmagjorda pyramid godisar.

Porters topp är: allt! Spelar ingenroll om det är kyckling eller torrfoder.

Ivys topp är: kattmat, Four Friends korv (tärnad och torkad) och torrfoder.

Gissa vem som är mest kräsen? :angel::D
 
Vad är era hundars favoritgodis vid träning? Rangordna gärna med 1, 2, 3 osv om hunden har flera.

Känner att det står helt still i "idé-hjärnan" på vilka sorters matbelöningar jag kan testa ge Elton. Tage är så galet kräsen (äter tex inte kött :grin:) så jag har typ glömt bort alla godisvarianter jag testat till honom och har nu svårt att komma på annat än korv, köttbullar och liknande klassiska godisar. Elton är tack och lov inte kräsen men jag har inte hittat något WOW!-godis än, han tycker allt är gott men inte mer ungefär. Behöver därför lite inspiration på vad jag kan testa :idea::up:

Har du provat:

skivbar leverpastej?
Torkade fiskbitar (finns på katthyllan eller i form av kuber för hund)?
Abbas laxpastej på tub? (Lite behändigare storlek än alla mjukosttuber)
Pannkakor?
Räkor? Går att torka i ugn eller svamptork sen.
Ostbågar?

Till en kräsen hund kan det också vara bra att variera godis, så det inte blir samma varje gång utan som ett överraskningsmoment. Om du hittar lite grejer han gillar kan du göra en ”gott och blandat-burk” och ta av.
 
För min är det bästa det som är nytt och som hon inte fått på ett tag, så jag varierar och kör samma några veckor och byter sedan. Favoriter är torkad lunga, torkad lever, älgchips (finns i vanlig affär) och ost.
Hon är ju retriever så hon gillar allt, men för att göra det där lilla extra på träningen behövs variation.
 
Jag försöker variera, men har fastnat i korv ett tag. Annat som finns i väskorna är:

Torkad lunga från Hundgott
Kycklingsnacks från MUSH
Frystorkat godis från Orijen
 
Hemmatorkat grishjärta eller lammhjärta går hem bäst av allt - synd bara jag varit så dålig på att torka själv senaste tiden.....
I övrigt annat egentorkat kött - och utöver det så äter dom det mesta :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp