FEI startar inte disciplinärende

Agria har släppt Patrik K.
Men har Agria verkligen sponsrat Patrik?
Han uppger inte dem som sponsor i somras t ex?

IMG_1415.jpeg
 
Jag tror de kommer försöka göra allt för att få de här att passera med minimal uppmärksamhet, det är inte bara en enskild ryttare utan ett antal av de i absoluta toppen det berör och diskvalificerar hela systemet, från vad som premieras till hur kontrollen sker. Och det handlar om själva grunden, att lyfta det här skulle innebära att allt måste göras om.

Så jag är inte förvånad över att vill tysta ned det hela. Men att veterinärerna engagerat sig är mycket positivt tycker jag.
 
Agria har släppt Patrik K.

Var hittar du det?

I tråden om blå tungor. Han har haft ett samarbete med Agria men är inte posterboy längre utan helt bortplockad.

Jag tror att sponsorerna är nyckelspelare i det här. Hoppas att fler reagerar!

Var inte det hoppryttaren?
Fast Agria har väl aldrig sponsrat Kittel? De släppte däremot Douglas Lindelöw väldigt snabbt.

Jag blir lite mörkrädd när "fakta" sprids på det här sättet faktiskt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sportbladets artikel som visar bilder på hästar med blåa tungor har väckt stor uppmärksamhet de senaste dagarna. Nyhetssajten...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Hästnyheter FEI utreder just nu ”störande och avskyvärda bilder och videos” på dressyrryttaren Cesar Parra. Under tiden kommer han inte få tävla...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dr. Matthias Baumann är FEI-veterinär och ger sig nu in i debatten gällande de bilder som spridits av blå tungor hos dressyrhästar. Han...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fredag betyder kürfinal och avgörande i dressyrens världscupfinal, FEI Dressage World Cup Final. Patrik Kittel och Touchdown går ut som...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp