Bukefalos 28 år!

Fibromyalgi och vänta barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

skorpan

Hej
Är det någon här som har fibro och är, har varit gravid? Hur mådde ni och hur tog kroppen det?
Jag och sambon funderar på att skaffa barn men jag är orolig om jag ska orka.
Vill gärna höra hur andra har, har haft det.
 
Sv: Fibromyalgi och vänta barn

Min mor har det, och hon har lyckats föda mig och min syster. Tyvärr kan jag inte berätta så mycket om hur hon hade det. Men annars finns det säkert bra sajter på internet annars som berättar, bara att söka. Om du inte får hjälp häär. Lycka till med barnet omdet blir nåt!
 
Sv: Fibromyalgi och vänta barn

Jag har fibro och skulle ha haft mitt första barn förra veckan, men bebis har inte velat titta ut än. ;)

Det som har varit räddningen för mig är att jag ahr en förstående sambo och att jag varit heltidssjukskriven hela tiden. Visst har det varit tufft, men det gäller att stå på sig och dra ner på det man inte orkar med och att ha tid till att vila. Sen är det bara att hoppas att det är värt det... ;)

Jenny
 
Sv: Fibromyalgi och vänta barn

Jag har fibro och tre barn. Under graviditeterna har jag haft mycket problem med foglossning och även min "vanliga" värk. Efter förlossning så har jag faktist varit relativt smärtfri så länge jag ammat. I takt med att jag ammat mindre så har värken ökat, varför vet jag inte. Nu är jag sämre än någonsin och kan med facit i hand säga att tredje barnet var kanske inte det smartaste draget... Men jag skulle aldrig vilja vara utan mina barn :love: :love: :love:
 
Sv: Fibromyalgi och vänta barn

Tack för era upplevelser . :)
Vi ska fundera vidare om vi vågar.
Det är det vi är rädda för, att jag ska bli sämre och kanske inte orka ta hand om baret efter förlossningen. Man vill ju orka vara mamma.
Men ni har ju klarat det så då kanske jag oxå gör det.

Jenny hoppas att allt går bra för er. Hör gärna av dig efteråt när du orkar och berätta hur det gick. Och om det var värt det... ;)
 
Sv: Fibromyalgi och vänta barn

Det är svårt hur just du skulle reagerar på en graviditet och efteråt för det är så olika. Vissa med fibromylagi har sina bästa tider just när dom är gravida och blir inte sämre igen förrens barnet är flera månader gammalt medans andra kan bli förvärrade.
Så för din del är det att chansa om inte annat.
Vad ni kan tänka på är om du blir sämre vad ni kan göra för att du skall behöva lyfta så lite som möjligt tex. Vagn inomhus, hur gör ni med säng, är sängen justerbar så du kan ställa in den någorunda högt när barnet är litet och inte ställer sig upp och kan grabba tag själv (ger ju lite skjuts och tar mindre på kroppen om barnet "hjälper till" när den blir upplyft. Skaffa en anmingskudde så du inte måste belasta axlar för mycket är också en bra ide. Den får du användning för även senare då det är skönt att kunna avlasta axlar och armar på den när man tittar på tex tv :)
Säljs ofta till folk med värk även om dom inte har småbarn och ammar.
Har du sjukersättning eller sjukskrivning nu och tar ut fp så finns risken för att du får problem när du vill ha tillbaka sjukersättningen/sjukpenningen. Det är något att också ta i beaktande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 193
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: WildWilma
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 217
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp