Bukefalos 28 år!

Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

confetti

Trådstartare
Kanske inte är en så stor grej egentligen, men jag måste ändå få skriva av mig lite :D

Exakt ett år sedan var jag på samma ställe som idag och såg min första lydnadstävling. Funderade på att börja tävla med Nix, så jag satte igång träningen lite smått.
Fem starter tog det innan vi fick vårat LP, och han är just fyllda 21 månader.



Min lillkille tog idag sitt tredje förstapris, 171p första gången i ett ridhus, jag är såå glad:)
Blev placerade tvåa av femton ekipage.

Känns gött att avsluta året såhär och ha bra tid på sig att träna in tvåan.

Jihoo, jag är så :banana:

16531_185716457772_719487772_3047339_7732527_n.jpg
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Tack:laugh:

Jo, det känns ju lite extra roligt just eftersom de kanske inte är så vanliga i lydnadssammanhang.
Tror bara det funnits två dvärgpinschrar i Sverige som fått titeln SLCH, så jag har sagt att Nixon också ska bli en av de få som lyckas:D

Sen huruvida det kommer att gå är ju en annan sak men, de lever ju länge så vi har ju tid på oss och helt puckad är han ju inte så jag lever på hoppet;)
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Så häftigt, stort grattis:)

jag som är novis på sånt här måste passa på att fråga, hur "tar" man Lp1,2 osv.
Måste man ha 3 första pris som du skriver att ni fått eller hur funkar det?
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Japp, tre förstapris är det som gäller för att få ett LP :D!

TS: STORT grattis :banana::bump:! Det ÄR en stor grej :laugh:!

Kommer ihåg själv när jag var runt 17 och tog ett LPI med min cavalier king charles spaniel hane. Jag var sååååå glad och stolt :love:!

Hoppas att ni fortsätter klättra i klasserna lika fint och tar ett LPII under 2010 ;)!
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Det är en stor grej. Häftigt med en liten pincher.


`GRATTIS :bump:
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Tack!:laugh:
Nu blir jag ju lite egoboostad:p
Enligt hunddata är Nixon den näst yngsta dpn genom hela sveriges (hunddatas?) historia som fått ett LP :O Fanns en 2004 som var två veckor yngre när den tog sitt tredje förstapris :)

Jo, vi siktar på ett LPII nästa år, men jag måste försöka få lite träningstid i ridhus innan dess.

Har man en frusen hund så är man ju väldigt beroende av vädret tyvärr, så jag vill försöka nyttja så många inomhustävlingar jag kan för att kunna fixa ett LP även nästa år.
Han var inte alls sig själv igår, och var väldigt nära på att nosa sig iväg från platsliggningen, så just platsliggningen måste vi träna mer med alla dessa underbara ridhusdofter.

Iofs så måste jag bli bättre överlag på att träna med nytt folk, o nya miljöer för det är jag jättedålig på, kör som med samma folk hela tiden och då är det nemas problemas, men på tävling kommer det ju massa nya hundar och då blir han som lite avtrubbad.:o
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Jag grattar här med :D Klart att du ska vara stolt och glad. Det ÄR en stor grej, fram för fler DP:s med arbetstitlar :banana::banana:
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Tack allihopa:)

Har börjat fundera på träningsupplägg inför tvåan och det jag tror kommer att bli jobbigast är ju platsen.

Tar någon hund ögonkontakt med honom under platsliggning börjar svansen gå som en propeller, men han ligger kvar.
Vet inte hur han reagerar om man "försvinner", man kan ju hoppas att han koncenterar sig på att titta dit man försvann:laugh:

Får man ha en "spanare" som kan ge en tecken ifall någon hund kliver upp?
Vissa domare brukar ju se till att hunden blir kopplad snabbt men en del verkar tycka att det hör till att uppstigen hund ska gå och pressa resterande hundar medans de ligger tiden ut.
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Jättegrattis!:banana:
Min lilla och jag ska ta vårt LP i vår, vi har två förstapris..
Jag har dock fått lite skit för att jag jagar LP:et, finns dom som tycker att jag bara bör tävla för ett första pris i varje klass.. Har du hört samma?
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Tack :)

Njaa, inte direkt fått skit, folk brukar fråga ifall man ska ta uppflyttet eller sikta på LP, men inte med någon negativ ton.

Jag förstår inte riktigt varför man inte ska ta LP, jag skulle då aldrig få för mig att hoppa över det av dessa anledningar:

* Jag älskar priser, utmärkelser och titlar
* Jag har sämst tävlingsnerver, bättre att tävla fler ggr o göra bort sig i de lägre klasserna.
* Nixon behöver också tävlingserfarenhet
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Ett tips till platsliggningen i kl 2. Lär honom ligga ner med huvudet. Då blir det svårare att se ev uppvaktning från annan hund.
 
Sv: Fick vårt efterlängtade LP1 idag :)

Jättegrattis!:banana:
Min lilla och jag ska ta vårt LP i vår, vi har två förstapris..
Jag har dock fått lite skit för att jag jagar LP:et, finns dom som tycker att jag bara bör tävla för ett första pris i varje klass.. Har du hört samma?

Jag har också precis tagit LP1. Har hört flera säga att de helst inte vill ta LP i ettan eftersom platsliggningen kan vara stökig och ens hund exempelvis blir påhoppad kan det ställa till problem vid platsliggningen i framtiden.

Har man mycket tävlingsrutin, vill snabbt upp snabbt i klasserna och siktar på SM så finns det kanske heller ingen mening att ta LP i ettan. Men jag har inga SM-ambitioner och vill skaffa mig rutin så jag skyndar långsamt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp