Födelsedagsbarnet vill att alla ska vara med (fast jag kommer såklart inte att tvinga ngn).
Familjefilmkvällar har vi annars varje fredag, men då är det mest Disney och Astrid Lindgren.

Och om jag ska vara ärlig så vill jag inte heller se en riktig skräckfilm.

Har ni sett Pirates of the Caribbean? Det borde tilltala alla och är inte läskigare än Harry Potter.
 
Håller med någon om att Nelly Rapp rimligen måste vara perfekt. Monster och så men tror den är från 7? kolla. https://www.imdb.com/video/vi1733214489/?playlistId=tt11199388&ref_=tt_ov_vi
(har inte sett den men vi läste ju böckerna :) )

Äh från 11. Men kanske fungerar ändå

Rum 113 hade väl varit perfekt om inte de yngsta vore så unga.
Ska kolla upp dom. Yngsta barnen är inte så lättskrämda och vi föräldrar kommer vara med och kunna gå iväg om det blir för läskigt. Inte helt enkelt att hitta ngt som passar alla.
 
Tänkte också på den! Den kommer förmodligen inte riktigt ses som tillräckligt läskig om födelsedagsbarnet vill ha just skräck, men som Potter-substitut är den trevlig.

Nej, det är ju onekligen lite svårt att kombinera små barn med önskemål om skräckfilmer/läskiga filmer.

TS: När jag var 13 slukade jag alla skräckfilmer jag fick tag på och hade inte uppskattat barnvänliga förslag öht men det är ju så väldigt olika! Om 13-åringen vill se riktiga skräckfilmer så finns det en hel del som varken är blodiga eller extremt våldsamma. Tänker på titlar som When a stranger calls (remaken är ok) eller Hide and seek, kanske Skeleton key. Lagom läskiga, oblodiga 2000-talare helt enkelt. Dock inget att visa småsyskonen.
 
Nej, det är ju onekligen lite svårt att kombinera små barn med önskemål om skräckfilmer/läskiga filmer.

TS: När jag var 13 slukade jag alla skräckfilmer jag fick tag på och hade inte uppskattat barnvänliga förslag öht men det är ju så väldigt olika! Om 13-åringen vill se riktiga skräckfilmer så finns det en hel del som varken är blodiga eller extremt våldsamma. Tänker på titlar som When a stranger calls (remaken är ok) eller Hide and seek, kanske Skeleton key. Lagom läskiga, oblodiga 2000-talare helt enkelt. Dock inget att visa småsyskonen.

Ska tipsa henne om det. Det blir nog sa att hon far välja en snällare film om nu alla ska kunna titta men att hon gärna kan se en annan film vid annat tillfälle.
 
Sagor att se för framtiden

Bergakungen eller Askeladden i Dovrekungens sal, helt underbar :) speciellt om man älskar folksagor och känner igen alla moment. (om man har noll koll på folksagor blir man kanske lite förvirrad)

Och om man älskar sagor men missat att det finns nästan lika många sagor om askeladden som om askepotten så blir man ännu mer förvirrad :) (askpojken och askungen)
 
Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen.
Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med tanke på att även småsyskonen (9, 6 och 4år) ska titta känns det inte helt lämpligt.

Favoritfilmerna är annars Harry Potter men dom filmerna har vi sett 100 gånger.

Har ni tips på en film som är lite läskig/spännande passande en 13åring men som inte skrämmer dom små?
Nån Tim Burton?
 
Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen.
Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med tanke på att även småsyskonen (9, 6 och 4år) ska titta känns det inte helt lämpligt.

Favoritfilmerna är annars Harry Potter men dom filmerna har vi sett 100 gånger.

Har ni tips på en film som är lite läskig/spännande passande en 13åring men som inte skrämmer dom små?
Narnia?
Inte skräck men väl spännande fantasy :)
 
The woman in black, kanske? I alla fall för trettonåringen, jag minns inte själv så mycket av filmen men den är ju ganska tam och lite lagom spännande. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gammal har era barn varit när ni läst Harry Potter? Vet att dom rekommenderas från 9 år men tänker om dom kan vara lämplig för min...
2
Svar
29
· Visningar
1 807
Senast: Ninnurur
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 673
Senast: Habina
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 253
Senast: Cocos
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp