Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Ja, jag hade dåligt samvete fram till typ dagen för DL3 för att jag kände att jag verkligen inte haft den tiden jag hade velat ha. Kände mig helt lost och hade typ lika gärna kunnat heta "heffa-med-noll-koll" :rofl:

Men som @qitis sa så kan man alltid rösta tidigt som "säkerhetsröst". Vi har vi rätt sena matvanor här och äter ofta middag någon gång mellan 20-21.30, så jag behöver ofta rösta innan det. Sen hinner jag inte alltid in innan DL och det gör ju att mina röster kan se konstiga/misstänkta ut, men är man här så är det ju lätt att ändra sin röst vid behov :)



@qitis när jag började leka så hade du fortfarande för vana att rösta precis innan DL. Visserligen inte absolut i sista sekunden som jag hört historier om, men typ 1-2 min innan DL. Och VARJE GÅNG satt jag och var tokstressad i ditt ställe. Är lite tacksam över att du inte röstar SÅ sent längre så slipper min puls hoppa upp på typ 150 (även om du så klart får rösta precis när du vill) :rofl:
Det går uppenbarligen att lära gamla hundar att sitta 😅
Nej men vill ändå ge en liten förklaring till det där med mina sena röster
Fanns en tid i livet då jag inte hade så mycket som gjorde mig glad och kände att jag var värdefull
Hittade ulvlekarna och jag hade inget annat att lägga tiden på och de har betytt enormt mycket för min självkänsla att jag är inte helt körd i huvudet ändå. Om än inte smart så i alla fall inte helt dum

Var nog väldigt på ett par år när jag började leka och så var det på riktigt så att onda (eller goda ) röstade ofta ut mig typ till dl1 så började vänta med min röst till sista minuten för att kunna förhindra att jag rök direkt

Med tiden har jag (förhoppningsvis) blivit lite mer balanserad på det sättet att det är inte hela världen att åka i första dl
Eller att ha fel.
Eller att måsta vinna.
Det är liksom roligt oavsett 🤠
Sedan har jag en djäkla vinnarskalle ändå
Men för mig var ulvlekarna ett sätt att hitta ett egenvärde plus extremt många bra vänner irl som verkligen lyft mig ❤️
 
Men min mobil är antiulvlek. Förutom fårulven till fårull en, så började den under lekens gång autokorrekta bsf till bad eller vad, ceta till veta och heffa till Hedda. Första dagarna gjorde den det inte, så extra skumt. Gjorde det hopplöst att skriva teorier när jag fick gå tillbaks och ändra stup i kvarten.
 
Så gjorde jag en av gångerna i den här leken. Jag hade inte hunnit gå igenom alla deltagare och visste inte om jag skulle hinna in mer i leken. Men det var tydligen också misstänkt på något vis att göra så som jag aldrig riktigt fattade varför?
Att inte delta mycket är lite ulvigt. (Men alla fattar att det kan vara irl också )
Tidiga röster om det finns info i leken kan tyda på en god roll som fått info
Men tidig röst kan också vara en ond som försöker styra rösterna mot en god som är virrig och trasslar in sig i olika tankar (vilket jag har en benägenhet att göra 😅)
Sammantaget :
Tidigt röst kan vara lite vadsomhelst för de du spelar med
 
Men min mobil är antiulvlek. Förutom fårulven till fårull en, så började den under lekens gång autokorrekta bsf till bad eller vad, ceta till veta och heffa till Hedda. Första dagarna gjorde den det inte, så extra skumt. Gjorde det hopplöst att skriva teorier när jag fick gå tillbaks och ändra stup i kvarten.
Mobilen suger att leka på. Har bara gjort det minst 3 år tillbaka och autocorrect ställer verkligen till det otroligt. Framför allt i lekarna där varje ord verkligen räknas 🙈
 
Ju mer jag läser om autocorrect här, ju mer nöjd är jag med mitt val att ha autocorrect avstängd… Jag skriver mycket på engelska (går på en engelskspråkig skola) och kan växla fram och tillbaka så ofta att det blir orimligt att byta tangentbord varje gång. Eller så är jag bara lat och orkar inte byta. Men alltså, det kunde bli helt sjuka meningar ibland när autocorrect fick för sig att ändra engelska ord till vad den trodde att jag menade på svenska 😬😂

Nackdelen är väl att nu får jag ingen hjälp av autocorrect när jag väl skulle behöva den, så jag har tex skrivit "rörmockare" istället för "rörmokare" flera gånger 🙈
 
Att inte delta mycket är lite ulvigt. (Men alla fattar att det kan vara irl också )
Tidiga röster om det finns info i leken kan tyda på en god roll som fått info
Men tidig röst kan också vara en ond som försöker styra rösterna mot en god som är virrig och trasslar in sig i olika tankar (vilket jag har en benägenhet att göra 😅)
Sammantaget :
Tidigt röst kan vara lite vadsomhelst för de du spelar med

@Islandshästryttare Jag skulle snarare säga att vad du än gör så kan det uppfattas som ulvigt. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 595
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 539
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 252
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp