finns det ingen som kan hjälpa mig???

Jettan

Trådstartare
Jag är i akut behov av hjälp med mina katter!!!!
Ska försöka fatta mig kort. Katt nr 1 har jag haft sedan födseln, hon är steriliserad. Lite speciell dock då hon är handikappad. Hon är frisk och livsglad och klarar ett fullt normalt liv, men har störningar i rörelsemönstret, vilket säkert andra katter kan uppfatta som avvikande. Hon har bott hemma, i början med annan katt utan problem, men ganska snart ensam. Hon vill gärna vara både inne och ute.

Katt två är en omplaceringskatt som jag tog när hon var ett år, även hon steriliserad. Hon har bott i vårt stall.
Båda katterna är fem år gamla.

Vi flyttade för lite mer än ett år sedan till liten gård där hus och stall ligger nära och gränserna suddades ut.

Problem, katt 1 är livrädd för katt2 vilket har begränsat hennes liv avsevärt. Katt två ger sig på katt1 vid första bästa tillfälle.

Vi har försök dela av katterna och introducera dom långsamt i koppel, försökt vänja dem vid varandras lukt osv. Trodde det gick bra då katt1 började vara mer ute och inte verkade livrädd. Idag stort kattslagsmål och när jag fick tag i katt1 var hon jätte halt och livrädd igen... :(

Jag orkar inte ha det såhär längre. Jag mår dåligt över att katt1 inte törs röra sig som hon brukar. Jag är redo att ge upp och försöka hitta nytt hem till katt2. Samtidigt älskar jag båda katterna och vill ha båda kvar, katt2 stor trivs och eftersom hon redan är omplacerad vill jag helst bespara henne mer flyttande. Att lämna bort katt1 är dock uteslutet pga hennes handikapp.

Vad ska jag göra???? Finns det någon som kan hjälpa mig??? Det här funkar inte längre!!!
 
Du får nog sätta ditt ego åt sidan och göra det som är bäst för båda katterna (ingen av dem trivs ju riktigt som det är nu) även om det är svårt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 402
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 576
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 163
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 872
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp