Bukefalos 28 år!

Firandet av min man

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick mannen sin nhl resa, eller ja våran nhl resa är det väl egentligen.

Mamma hade paketerat in den väl i en gammal chokladask. Så när presentpappret var borta trodde han att det var godis och tänkte lägga undan den 🤣 mamma var snabb och sa att det ligger något i den också.

Det första han såg var dollarsedlarna. Jag såg hur det snurrade i huvudet. Sen kom det ett - är det vad jag tror att det är?
Sen såg han flygbiljetterna och bara brast ut i ett stort wow och flög upp och gav min mamma en kram. Jag stod bredvid och skakade av spänning. Det var lite svårt att dra på stonefacet där alltså.

Något annat betydligt tråkigt är att min svärmor var så sjukt negativ och kom med så dryga kommentarer i stil med.
- de där biljetterna kommer ni tappa bort, haha
- jag vill se er två i Washington, hur ska det gå?
- tänk på förberedelserna!

Att hon är otrevlig mot min mamma är också trist. Men som mamma säger - det är ingen förlust.

Jag är inte född på i en grotta. Jag är kontrollfreaket själv och har både läst på och vet vad vi ska tänka på. Biljetterna kommer inte tappas bort, de kommer ligga i asken tills jag packar ner dom i väskan. Och, jag hatar människor som redan fyra månader innan resan spär på mina katastroftankar ännu mer. Va lite jävla icke negativ någon jävla gång människa, har jag lust att vråla till henne.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 513
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 853
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 626
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 183
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp