Bukefalos 28 år!

"FISH" Sadlar?

A

AtletShipping

\"FISH\" Sadlar?

Denna sadel går det att justera vidden mellan bossorna med hjälp av inlägg, så att den är lätt att anpassa efter hästen tex vid muskelförändring, viktökning, muskelsättning osv
Finns 2 olika märken på sadlarna dvs Griffin HB allround "fish" och Maxam Allround "FISH", finns på HÖÖKs.

Tycker ni detta är bra sadlar?
Har nån positiva/negativa erfarenheter av dom?
Funkar inläggen bra?

Funderar på en sån här sadel då min häst kommer förmodligen att bygga fler muskler nu efter igånsättningen efter 1½ års vila och tycker detta låter som en bra lösning, men frågan är om det funkar bra? Har ju inte råd till att köpa olika sadlar beroende på hur hans muskler förändras!
Dessa sadlar kostar ju nära 4000:- och eftersom det är knappt vad jag har råd till men det kan ju bli en bra invenstering om det funkar.

Är det värt att prova/riskera?

Annars hade jag tänkt rida barbacka ett tag så det blir plats till muskler lr skaffa en större sadel som senare han kan "växa" i med fårskinns padd.
Men om denna sadel kan rädda mig så tar jag gärna den, eftersom jag inte är sugen att rida barbacka på en häst med en hög vass manke och sen tycker jag ändå inte att det låter så bra med en för stor sadel..hmmm
 
Re: \"FISH\" Sadlar?

Så det finns fler som har exakt samma problem som jag... *väntar spänt på många svar* :)
 
Re: \"FISH\" Sadlar?

Jag har samma problem!
Fast jag funderar på att köpa en Bates Caprilli.
Men jag har börjat fundera på om det verkligen är bra med ställbara sadlar. För varför är inte alla sadlar ställbara isånafall??
Skulle någon kunna svara på det? :confused:

Mvh/Sandra
 
Re: \"FISH\" Sadlar?

Det var en bra fråga! Det är därför jag är tveksam om jag ska slösa pengar på en sån här "löser-alla-mina-problem-sadel".. Det hade ju varit underbart om det funkat
 
Re: \"FISH\" Sadlar?

Jag har också tittat på dem sadlarna, men jag har dock inte sett/vet någon som använder.
Själv har jag testat en syntetsadel av annat märke som gick att ändra om.Den ligger rätt illa i början, men formar sig bra efter hästen sen.
Det känns krångligt med en massa byten och grejor men det är ändå en väldigt bra grej!
Jag skulle däremot hellre satsa på Griffin än Maxam.
Griffin sadlarna är väldigt vänliga mot ryggen (min häst har haft stora ryggproblem)
 
Re: \"FISH\" Sadlar?

Okej, tänkte oxå ta Griffin! MAxam har ju en tendens att vara obekväma och hårda, både för häst o ryttare!

Jo det tar nog en tid innan man förstår hur ska använda dom dära inläggen och hur det funkar bäst
 
Re: \"FISH\" Sadlar?

Jo tack...
Vill oxå ha dessa problem ur världen å bara kunna rida utan att tänka på att man snart måste byta sadel igen!!
Tänk å vara ekonomiskt oberoende.. :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har från flera håll fått rekommendationer om dessa sadlar på sista tiden, bla från equiterapeut, beridare och "vanligt" folk. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
12 174
Senast: SiZo
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 843
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 176
Senast: mackan
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 863
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp