Fitform - Barefoot

Jo, men den vojlocken som Barefoot säljer görs speciellt till dem av Grandeur. Sedan har Grandeur alla möjliga former och färger som man kan tänka sig :)
 
Nu har jag kollat på Grandeurs hemsida men kan där inte hitta någon modell som passar till Barefoot. Kan man beställa direkt från dem eller måste man gå via återförsäljare? Equiline som är importör i sverige har dem ej med på sin hemsida fins det någon annan återförsäljare? Viken pad är bäst till bomfria sadlar, orginal equlizern, den billigare varianten som torison säljer eller Grandeur?
 
Grandeur får inte sälja den specialgjorda till andra än Barefoot, men tex vojlocken modell islandshäst funkar fint, och alla schabraken :)
Jag vet inte om Gradeur säljer till privatpersoner faktiskt.. maila och fråga. Om du PM:ar din emailadress så kan jag skicka lite bilder på den...
Jag tycker Grandeur är bäst, för de ger den största och luftigaste kanalen för ryggraden. Många tycker också att Grandeurs underlägg blir lite smidigare = smalare sits.
 
Fast det där är samma modell som Barefoot har.. med karborreknäppningen ner mot ryggen och ryggraden.. den blir himla stel mot ryggen då...
 
Angående garantin så gör konsumentköplagen så att du får 2år garanti även på sadeln som du köper i sverige även om "vrå" säger att det är 1 år. :banana: Hoppas att ni hängde med.

Mvh Amanda
 
Går alla att använda till en fitform? Det var ju mängder av paddar/shabrak mm på grandeurs sidor...(de sidor jag hittade i tråden här) :smirk:Eller är det något speciellt jag ska kika på?
Bygger de upp bättre tunnel än skitopaden?
 
Kanon, tack! :bow: Det jag är ute efter är vanliga shabrak och ev antikshabraket...
Det enda jag saknar är tyskan :smirk:

Vad kostar det att beställa från tyskland? Hur betalar man/går tillväga? (bara så man vet i runda slängar med frakter, tull, momser osv Det är ju iof ett EU land men jag känner inte till sånt.
 
Det är som att beställa på vanlig prstorder från Sverige, i stort sett. Du betalar tysk moms, ingen tull. Frakten brukar vara hyfsat överkomlig från Tyskland. Smidigast är att betala med bankkort, annars får man göra en utlandsöverföring på banken, det kan kosta någon 50-lapp.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 171
Senast: iNHALE
·
Utrustning Söker efter en sadel till min islandshäst. Har just nu en äldre zaldi isafold, som jag sitter okey i, men som är för vid för henne. Har...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: skiesabove
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 888
Senast: villhöver
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp