Flopp i aveln varför?

J

j_m_b

Satt och tittade på gamla elit lopp på nätet!
Såg Copiads lopp,hästen kunde helt klart springa,gick ju bra tider redan då!Hur kommer det sig att han blev en sådan flopp i aveln?
 
Sv: Flopp i aveln varför?

Moderstammen på Copiad är dessvärre usel. Mamman är Elitsto, men det beror enbart på Copiad själv. I övrigt har han 10 syskon, varav sju inte ens har startat. Går man längre tillbaka i stammen så har mödrarna inte lämnat något av värde alls. Sådant brukar leda till att det blir floppar i aveln (även om det så klart finns några undantag). Dessutom var inte hans morfar heller någon höjdare. Många säger att moderstammen är A och O när det gäller avel.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 258
  • Artikel
Radannons film: https://streamio.com/api/v1/videos/64ef33df6f8d8da66a000002/public_show?player_id=59eed3d56f8d8d20b5000001 Hon är inte bara vacker...
Svar
0
· Visningar
920
Senast: Kotten5
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 822
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
29
· Visningar
1 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp