Flopp i aveln varför?

J

j_m_b

Satt och tittade på gamla elit lopp på nätet!
Såg Copiads lopp,hästen kunde helt klart springa,gick ju bra tider redan då!Hur kommer det sig att han blev en sådan flopp i aveln?
 
Sv: Flopp i aveln varför?

Moderstammen på Copiad är dessvärre usel. Mamman är Elitsto, men det beror enbart på Copiad själv. I övrigt har han 10 syskon, varav sju inte ens har startat. Går man längre tillbaka i stammen så har mödrarna inte lämnat något av värde alls. Sådant brukar leda till att det blir floppar i aveln (även om det så klart finns några undantag). Dessutom var inte hans morfar heller någon höjdare. Många säger att moderstammen är A och O när det gäller avel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons film: https://streamio.com/api/v1/videos/64ef33df6f8d8da66a000002/public_show?player_id=59eed3d56f8d8d20b5000001 Hon är inte bara vacker...
Svar
0
· Visningar
920
Senast: Kotten5
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 701
Senast: Therese1988
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 363
Senast: Lazy Lady
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 711
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp