Bukefalos 28 år!

E

Eeyore

Nu börjar flugorna o myggen komma o jag behöver guide hjälp genom flugmedels djungeln!

Vilket flugmedel är bäst, :confused: sitter/håller längst, funkar efter regn/träning etc. Köper ni el gör ni eget medel... Eller har ni heltäckande täcken m huva? Ger ni dom bara vitlök (hur mkt)? eller har ni ngn annan mirakelmetod (barr dekokter eller vad som)? ;)

Har aldrig köpt ngt flugmedel :confused: i Sverige förut utan end ngt "mirakelmedel" fr USA som sa sig hålla i 14 dagar mot allt (gjorde iof inte det men funkade bra i ett par dagar helt oberoede på väder o ridning etc) men misstänker att de diverse kemikalierna som detta innehåller inte är särskillt tillåtna i Sverige :angel: därav frågan.

Tacksam för alla svar. :D
:bump: Emma
 
Sv: Flugmedel

Jag tycker att Chevalet är klart bäst om man använder det litet oftare än det står på förpackningen. Ganska dyrt men hästen är inte sönderbiten alls.
 
Sv: Flugmedel

I år så blev det eget medel som inhåller vitlök, vinäger och vatten.... och än så länge har det fungerat..... :smirk:
 
Sv: Flugmedel

Jag använder RB86 mot myggor, knott etc och Switch mot fästingar. Den kombinationen har fungerat super för mig i några år! :)
Använder också Skillingaryd/4 ess salva på skapet...
 
Sv: Flugmedel

Många av dom "starka" medlena som köps på apoteket tror jag räknas som doping på tävling eller nåt. Dom är i alla fall oerhört giftiga. Jag har fått tips om ett medel man köper på granngården i sprayflaska. Finns för både häst och ko, men man ska köpa ko-medlet. Har inte provat det själv ännu men hört positivt om det från många!!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Skulle vara jättetacksam för lite hjälp vid val av flugmedel. Jag har en skimmel-valack som har det jättejobbigt med...
2
Svar
38
· Visningar
6 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp