Flugtäcke till minishetland

Egonson_

Trådstartare
Tidigt ute, jag vet! ;)
I en av mina hagar som ligger ner mot sjön har et en tendens att bli extremt mycket blinningar och bromsar regniga somrar. Lika så har vi grymt mycket knott här hemma i maj/juni.
Tänkte därför skaffa ett par rejäla flugtäcken till mina två små.

Så jag vill gärna höra era erfarenheter angående flugtäcken i bra kvalitet till minishetland med storlek 85-90 cm. Bucas eller Horseware? Storlekar och passform? Finns det andra märken som är lika bra i tyg och hållbarhet?
Eller är det bättre att satsa på eksemtäcken kanske?

Stoet är mycket nättare i kroppen än valacken, valacken har snarare 90 i täcken och hon har precis 85. Kanske är 80 optimalt på henne. Hur är Horseware Petite, är de också stora i storleken precis som vanliga tex Amigo är?
 
Tidigt ute, jag vet! ;)
I en av mina hagar som ligger ner mot sjön har et en tendens att bli extremt mycket blinningar och bromsar regniga somrar. Lika så har vi grymt mycket knott här hemma i maj/juni.
Tänkte därför skaffa ett par rejäla flugtäcken till mina två små.

Så jag vill gärna höra era erfarenheter angående flugtäcken i bra kvalitet till minishetland med storlek 85-90 cm. Bucas eller Horseware? Storlekar och passform? Finns det andra märken som är lika bra i tyg och hållbarhet?
Eller är det bättre att satsa på eksemtäcken kanske?

Stoet är mycket nättare i kroppen än valacken, valacken har snarare 90 i täcken och hon har precis 85. Kanske är 80 optimalt på henne. Hur är Horseware Petite, är de också stora i storleken precis som vanliga tex Amigo är?


Har bara Boett till mina. Ingen har exem. Men vi har mycket insekter.
 
Ja funderar på om de har bäst passform ändå. Svider lite i plånboken men de lär ju hålla länge med.
 
Boett ska tydligen inte hålla samma kvalité längre, vad jag har hört iallafall. Men de är nog de enda som gör eksemtäcken i så pass små storlekar.
 
Tidigt ute, jag vet! ;)
I en av mina hagar som ligger ner mot sjön har et en tendens att bli extremt mycket blinningar och bromsar regniga somrar. Lika så har vi grymt mycket knott här hemma i maj/juni.
Tänkte därför skaffa ett par rejäla flugtäcken till mina två små.

Så jag vill gärna höra era erfarenheter angående flugtäcken i bra kvalitet till minishetland med storlek 85-90 cm. Bucas eller Horseware? Storlekar och passform? Finns det andra märken som är lika bra i tyg och hållbarhet?
Eller är det bättre att satsa på eksemtäcken kanske?

Stoet är mycket nättare i kroppen än valacken, valacken har snarare 90 i täcken och hon har precis 85. Kanske är 80 optimalt på henne. Hur är Horseware Petite, är de också stora i storleken precis som vanliga tex Amigo är?
Ingen erfarenhet av petite men jag har bra erfarenhet av rambo sweetitch vamoose till liten B-ponny. Vamoose är verkligen toppen! Och jag skulle satsa på eksem och inte vanligt nät om det är mycket broms, dock blir det ju varmare.
 
Petite kollektionen är bättre än ponnymodellerna. Men storleken stämmer ändå inte riktigt överens med verkligheten.
Enklast om du kan mäta i butik eller be butiken mäta innan du lägger beställning.

Beställt tre täcken ur petite kollektionen i storlek 75 cm. Två var 80 cm och en 90 cm.
 
Petite kollektionen är bättre än ponnymodellerna. Men storleken stämmer ändå inte riktigt överens med verkligheten.
Enklast om du kan mäta i butik eller be butiken mäta innan du lägger beställning.

Beställt tre täcken ur petite kollektionen i storlek 75 cm. Två var 80 cm och en 90 cm.


Hmm ja det är bekymret med Horseware! Mystiska storlekar. Får nog måtta och sedan prova. Ska se om hemmabutiken har nåt inne framåt vårkanten.
 
Ingen erfarenhet av petite men jag har bra erfarenhet av rambo sweetitch vamoose till liten B-ponny. Vamoose är verkligen toppen! Och jag skulle satsa på eksem och inte vanligt nät om det är mycket broms, dock blir det ju varmare.

Vamoose hade jag till nordsvensken, mycket bra :)
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 272
Senast: lil-sis
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 281
Senast: Niki
·
Utrustning Jag har ett fullblod som är fruktansvärt irriterad över alla bromsar, knott och andra insekter som biter honom. Har nu bestämt mig för...
2
Svar
21
· Visningar
2 397
Senast: Tappsveden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp