Födda 2013 del 4

vad är skillnaden mot tidigarelagda 4årstester menar du? De kanske också vill ge hästarna sommarvila..

Frasse sätts igång av beridaren nu. Han är lugn efter en månad på bete.. Eller inte.

Funderar på att åka iväg på hanteringsträning i höst för westernsnubbe, iaf om han inte växt ifrån sina bocaholicideer. Måste komma igång själv med honom och orkar inte med stök utan tror det är en bra lösning.
 
Ja men där finns det ju möjlighet att rida kval senare också. Och de har ju i så fall inte haft samma tanke för dressyrhästarna.

Dessutom är Elmias final 3 veckor senare.
 
Här har vi hunnit med att hoppa lite mer terräng med blandade resultat, jättebra på hinder, men också på att stå på bakbenen och vilja springa hem till transporten när vi var på den delen av banan, gick dock att övertala och kan vi bara använda energin till rätt saker så...
Nu är det sommarlov ett par veckor framöver.
upp_ur_vattnet_597fa1002a6b22bbbf0d9333.jpg
hunting_597fa0b72a6b22bbbf0d9327.jpg
20225366_1972734382973466_7702700103626129408_n.jpg

Sommarlov! (ja alltså jag har tagit av lindorna nu ;))
 
Här har vi hunnit med att hoppa lite mer terräng med blandade resultat, jättebra på hinder, men också på att stå på bakbenen och vilja springa hem till transporten när vi var på den delen av banan, gick dock att övertala och kan vi bara använda energin till rätt saker så...
Nu är det sommarlov ett par veckor framöver.
upp_ur_vattnet_597fa1002a6b22bbbf0d9333.jpg
hunting_597fa0b72a6b22bbbf0d9327.jpg
20225366_1972734382973466_7702700103626129408_n.jpg

Sommarlov! (ja alltså jag har tagit av lindorna nu ;))
Gud så snygg och vilka hopp :love:
 
Frasse sattes igång förra veckan efter en månads vila. Han går fortfarande på bete dock.
Igår hoppade han och beridaren, tycker han växt i sin kropp ytterligare lite. Såg starkare och mer balanserad ut. Fina hopp, sprang bredvid oxern 2 ggr men sen klippte han den med fin teknik.

nu lägger vi upp planen mot Breeders Semifinal i september. Herremin, tiden springer iväg!
 
Var o hälsade på Eskil, han var superfin! Rund och välmusklad och går i en superbra unghästform med nosen framme, inget dragande i tyglarna där inte. Jag är så glad att jag skickade honom dit, hon tar verkligen hand om honom och utbildar steg för steg. Han är nu klar för sin första tävling, ska bli jättekul!
 
Var o hälsade på Eskil, han var superfin! Rund och välmusklad och går i en superbra unghästform med nosen framme, inget dragande i tyglarna där inte. Jag är så glad att jag skickade honom dit, hon tar verkligen hand om honom och utbildar steg för steg. Han är nu klar för sin första tävling, ska bli jättekul!

Nu såg jag startlistorna, hade inte fattat att det var hon som hade honom även om jag visste att det var någon i krokarna med tanke på var filmerna varit ifrån :rofl:. Hur kom ni i kontakt med varandra om man får vara lite nyfiken? :)
 
Var o hälsade på Eskil, han var superfin! Rund och välmusklad och går i en superbra unghästform med nosen framme, inget dragande i tyglarna där inte. Jag är så glad att jag skickade honom dit, hon tar verkligen hand om honom och utbildar steg för steg. Han är nu klar för sin första tävling, ska bli jättekul!
Vad kul! Vem är det som rider honom?
 
Nu såg jag startlistorna, hade inte fattat att det var hon som hade honom även om jag visste att det var någon i krokarna med tanke på var filmerna varit ifrån :rofl:. Hur kom ni i kontakt med varandra om man får vara lite nyfiken? :)
Hon var o provred en häst hos mig en gång, har hållit kontakten sen dess. :)
 
@Novali01 min ska gå samma klass som Eskil såg jag :)

Har nog inte lagt in film från tävlingsdebuten här? Hade hoppats att han skulle vara ganska avspänd eftersom vi var på samma ställe ett par dagar tidigare, meeeen jag hade fel. Det kommer garanterat ge sig med tiden även om det dröjer ett tag innan nollorna kommer, men det är ändå irriterande att han tar skänkeln så dåligt när det är det han typ varit bäst på hela tiden hemma.

 
@Equilina Vad kul!! Jättespännande tycker jag, tror inte Eskil kommer vara så spänd, är inte hans stil direkt men man vet ju aldrig med bäbisar. Jag tycker du rider helt fantastiskt bra! Han är ju som en liten orm och det verkar finnas krokodiler under varenda hinder....:eek:
 
Erna har sommarvilat i drygt två månader, men nu har jag börjat sätta igång henne och det går mkt bra. :) Har ridit varannan dag sedan jag kom hem från semester, ut i skogen i skritt och lugn trav bara. Fokuserar dock på att hon ska gå i en bra form i traven, vilket går bättre för varje pass. Hon älskar att få beröm så jag använder rösten en del för att förmedla när hon gör rätt. Hon börjar bli riktigt kul att rida, så jag är lite ledsen att jag inte kommer hinna med att fortsätta lika ofta nu som jag börjar jobba igen.

Här är en bild från dagens ridtur:
20839535_847677412050678_1020378778_n.jpg


Vi funderar faktiskt på att sälja eller lämna ut Erna på foder nu som jag och maken ska gå isär. Men det är ingen brådska, så vi avvaktar tills det evt dyker upp ett perfekt hem.
 
Vi har fått flytta hästarna för betet tog slut.. Så de står 3km från stallet men vi har ett skjul vid hagen vi kan ha våra saker i.
Första veckan fick hon vila och äta och det har hon gjort!
Sen valde jag att sko henne runt om då hon har lite spänningar bak och inte sätter under sig bakbenen ordentligt.
Det blev en jäkla skillnad och igår red vi ut ca 1 mil :) Seg i början men sen tyckte hon det var jättekul och skrittade på väldigt bra. Traven är :love: så mjuk och följsam och vi liksom svävar fram ibland :heart
20770009_10154806096036099_8288416613660122443_n.jpg

Hon är så fin :love:
 
Livet är skört
Efter jag skrev förra inlägget fick jag åka ut till hagen och hålla om min kompis när de avlivade hennes häst :heart
Han var gammal och bröt benet precis under knät
Blanca och de andra hästarna förstod inte alls vad som hände och de ville vara nära honom. Så vi fick spärra av hagen :cry:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 277
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 346
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 338
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp