foderhund utställningsrätt

H

hundar

Nu vänder jag mej till er som har erfarenhet av foderhundar. Eller kan tolka avtal rätt.

Om uppfödaren kryssat i att han har utställningsrätt med hunden vad gäller.

1)
Måste fodervärden anmäla till utställningar som uppfödaren tycker? Samt att fodervärden ska bekosta dom?

2)
Fodervärden måste lämna ut hunden när uppfödaren vill att den ska ställas på en särskild utställning. Uppfödaren betalar

3)
Kan uppfödaren kräva att få visa hunden på utställning som fodervärd har anmält hunden till?

Jag själv tror att det är det andra allternativet. Vad tror/vet ni?

Kommer maila med SKK på måndag för att få veta men vill veta NU om någon här inne har en aning!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag har ju en isländsk fårhund som är lite drygt ett år gammal. Tanken med honom var ju att ha honom som det han är - gårdshund...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: yennork
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 999
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
1 935
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp