Bukefalos 28 år!

Fodervärd

B

Bibbie

Jag och min kompis har tänkt att skaffa foderponny...
Vi ska skriva ''kontrakt och regler'' för ponnyn. Och tänka på allt som kan hända...
Jag har ridit i 4 år. Oh min kompis har riditi 7år och är medryttare har även tagit hand om en häst när ägaren varit på semester..

Men tycker Ni att vi skall tänka på. Vad tycker ni är viktigt att vi kan osv?...
Skriv ALLT ni kan komma på om fodervärdskap :)
Tack på förhand :)
 
Sv: Fodervärd

Tycker det är bra att utgå från de färdiga kontrakten, då är det mindre risk att man glömmer någon viktig bit.
 
Sv: Fodervärd

Vart finns dom kontrakten ? :) Finns det sådana om man skall dela på hästen också ? :)
 
Sv: Fodervärd

Det bästa tipset jag kan ge egentligen är att inte dela på hästen. Det slutar sällan bra och det är otroligt lätt att det blir konflikter om saker och ting. Man tycker sällan lika.

För att det inte ska bli fel så är det nog bra att gå igenom precis allting innan, vem som gör vad och vem som rider vad. Vem som tar uteritter och träningar osv. Vem som betalar vad. Hur ni ska göra om vissa situationer uppstår och allt sånt.
 
Sv: Fodervärd

Ska ni skriva kontrakt om vad som gäller er två fodervärdar emellan eller är det själva fodervärdsavtalet med ägaren du menar? Om det är fodervärdsavtalet brukar ju oftast ägaren bestämma hur det ska se ut och vad som ska gälla.
 
Sv: Fodervärd

Mellan mig och min kompis... För undvika dom värsta konflikterna... Lite konflikter är vi redan förberedda på ;)
 
Sv: Fodervärd

JAg skulle nog sätta föräldrarna på att utforma kontrakt där även dom skriver under. Just för att det inte ska "skita sig" om ni börjar tjafsa. För tro mig,det kommer ni att göra. Då kan det va skönt att ha vuxna som tar tag i saken och kan hjälpa till vid konflikter
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 747
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 513
Senast: Kjerulfia
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp