För lång?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lidd

Hej!jag har en shettis som är ca 102cm i mkh.och jag är 12år och är ca 149cm lång och väger ca 41kg.är jag för lång och väger jag för mycket?:confused:
 
Sv: För lång?

Det beror lite på vilket sätt du rider på. Rider du bara runt lite i skogen i lugnare tempo eller hårdtränar du hoppning?
 
Sv: För lång?

för tung är du inte, shettisar är starka för sin storlek. Men för lång låter du, har du ingen bild ?
 
Sv: För lång?

Tycker också att du låter för lång, kanske för tung...
Du är ju nästan 50 cm längre än shettisen i mankhöjd, så...
 
Sv: För lång?

Shettisen är ju som sagt väldigt stark , om du inte rider så hårt är det säkert okej. Bara det inte känns svajigt eller allt för litet så tror jag att det funkar. Men om du har möjlighet skulle du kanske rida en b- eller liten c-ponny istället ? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar om jag är för stor för att rida på en Haflinger. Jag är 163 cm lång och väger ca 65 kilo. Är det för mycket för den...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: VincentM
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: Joro253
·
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 471
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp